Centra przesiadkowe to już fakt. Prace ruszą od listopada
Umowa na wykonanie centrów przesiadkowych, w tym największego wraz z przebudową ul. Piłsudskiego, została podpisana. Wykonawca wkrótce wchodzi na teren prac równocześnie w trzech lokalizacjach. Firma zapowiada, że będzie minimalizowała utrudnienia dla mieszkańców.

Jako pierwsze mają rozpocząć się roboty związane z infrastrukturą podziemną węzła przy Dworcu Głównym PKP. Startują już z początkiem listopada. Projekt budzi kontrowersje, miasto podkreśla zalety…
Mówi Piotr Grzybowski z Wydziału Funduszy Europejskich. Powstaną miejsca parkingowe łączące węzły z drogami, stacjami rowerowymi, stanowiskami dla taksówek oraz komunikacji autobusowej. Zadaszenie, nowa infrastruktura i przebudowa nie będą jednak tanie…
Informuje Piotr Stąpor, przedstawiciel wykonawcy inwestycji. Czeka nas przebudowa odcinka ul. Pułaskiego razem z rondem przy wiadukcie. Zmieni się też układ drogowy przy dworcu na Rakowie. Z kolei ulica Piłsudskiego będzie nowa od alei Najświętszej Maryi Panny do ul. Piotrkowskiej. Ruch i komunikacja zostaną zorganizowane tutaj na nowo.
Mówi Mirosław Kucia-Piekarski, wicedyrektor w zarządzie dróg. Drogowcy szacują że przebudowa wpłynie na odciążenie ruchu kołowego w godzinach szczytu. Całość będzie kosztować 68 mln 865 tys. złotych, a Częstochowa uzyskała na ten cel 27,5 mln zł dofinansowania ze środków unijnych. Droga do budowy centrów przesiadkowych była bardzo długa.
Jak mówi Piotr Grzybowski z częstochowskiego magistratu, zasadnicze prace potrwają do końca czerwca 2020 roku.