Aleja Wojska Polskiego ukończona w 90%. Jak będzie wyglądał ruch na „gierkówce”? [FOTO,WIDEO]
Budowa nowej al. Wojska Polskiego w Częstochowie jest ukończona w ponad 90% - informuje wykonawca razem z Miejskim Zarządem Dróg. Trwa jednak wyścig z czasem, prace są prowadzone intensywnie, aby ukończyć zadanie w terminie.
Aleja Wojska Polskiego prawie ukończona
Codziennie na budowie jest kilkuset pracowników:
Maciej Hasik: Aktualnie na budowie codziennie zaangażowanych jest około 500 osób pracowników firm wykonawczych i wykonawczych. Zgodnie z zapowiedziami nowa częstochowska gierkówka” zostanie oddana do użytku do końca tego roku. Finał zbliża się wielkimi krokami. Sprawdźcie na mapach poglądowych z grafikami, jak będzie wyglądać docelowa organizacja ruchu na poszczególnych skrzyżowaniach budowanego na nowo odcinka Alei Wojska Polskiego, a także zasadnicze zmiany w organizacji komunikacji miejskiej na różnych relacjach w obrębie nowej Alei Wojska Polskiego na początku 2024 r.
Jak mówi Maciej Hasik, rzecznik MZD, drogowcy przygotowali dla mieszkańców graficzne informacje o tym, jak będziemy jeździć na nowej gierkówce i jak ma być zorganizowany docelowo ruch na jej skrzyżowaniach.
Aleja Wojska Polskiego. Jak będzie wyglądał ruch? FOTO
Ważne, że udało się zachować najważniejsze połączenia DK91 z bocznymi ulicami w Częstochowie, co powinno być wygodne dla mieszkańców…
Maciej Hasik: MZD uzyskało odstępstwa ministerialne, co umożliwiło przywrócenie w projekcie docelowych relacji Alej Wojska Polskiego z ulicą Powstańców Śląskich, ulicą Okrzei zjazd w ulicę DK-91 ulicą Rakowską, wyjazd na DK-91, kierunek Warszawa i wjazd z DK-91 od strony Katowic.
Problematyczne okazało się za to skrzyżowanie z ul. Sieroszewskiego, a chodzi tu zarówno o zjazd, jak i wyjazd, jak i krzyżówkę ul. Rakowskiej z al. Wojska Polskiego. Te prace są w planach na przyszły rok. Dobudowana zostanie też jednak z kładek:
Maciej Hasik: Ostatnie ustępstwa umożliwiające budowę kolejnych połączeń z DK-91, to decyzje procedowane przez niezależne od służb miejskich gremia ministerialne w ostatnim czasie. Chodzi o skrzyżowanie z ulicą Sieroszewskiego, zjazd i wyjazd na DK-91 i zjazd z Wojska Polskiego w ulicę Rakowską jadąc w kierunku Katowic. Wprowadzenie tych ostatnich korekt w życie zgodnie z prawem wymaga modyfikacji i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, co powstanie w ramach odrębnego zadania. Podobnie rzecz ma się z budową nowej kładki bocznej nad torami kolejowymi między ulicami Bardowskiego i Rejtana.
Te dodatkowe przebudowy, które miasto chce zrealizować w 2024 roku, nie powinny powodować już takich utrudnień, jak ciągnąca się przebudowa całej DK-91. Miejski Zarząd Dróg przygotował specjalny film, na którym zobaczycie nie tylko postępy prac, ale też jak będziemy jeździć już po przebudowie al. Wojska Polskiego:
Czytaj także: