Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

PKP w Częstochowie: Nie działa winda, nie działają ruchome schody. Jak sobie radzić? Interweniujemy

Facebook Twitter

"Jak dostać się do kas dworcowych, gdy nie działają ruchome schody i nie sposób skorzystać z windy? Dla osób z problemami ruchowymi to niemożliwe". Tak napisała do nas słuchaczka w sprawie możliwości korzystania z usług dworca PKP Częstochowa Osobowa.

PKP w Częstochowie
fot.pkp.pl

PKP w Częstochowie

Dworzec ten jest największym tego typu obiektem generującym duży potok pasażerów. Chcąc zakupić bilet w kasie biletowej, trzeba dostać się na pierwsze piętro.

Tymczasem na dworcu, przypomnijmy docelowo do przebudowy, jest awaria – informuje PKP S.A.:

Bartłomiej Sarna: Schody ruchome w holu oraz winda kursująca pomiędzy tunelem a pozostałymi kondygnacjami dworca uległy awarii. W przypadku schodów serwis techniczny stwierdził konieczność wymiany poręczy. Dalsze użytkowanie urządzenia bez wymiany tego elementu mogłoby być niebezpieczne dla pasażerów. Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskiwania ofert na naprawę urządzenia. Jeżeli chodzi o windy, urządzenie nie nadaje się do dalszej eksploatacji ze względu na brak części zamiennych umożliwiających jej naprawę. Do dyspozycji podróżnych pozostaje druga winda znajdująca się tuż koło tej pierwszej, którą przemieści się z poziomu parteru na piętro budynku dworca, gdzie znajdują się kasy biletowe.

Informował rzecznik PKP S.A. – Bartłomiej Sarna. Jak czytamy w korespondencji od pasażerki z Częstochowy:

Kłopot mają zwłaszcza osoby starsze oraz o ograniczonej sprawności ruchowej które, aby dostać się do kas biletowych, muszą pokonać tradycyjne schody. Dla pasażerów z dużym bagażem ręcznym oraz wózkami jest to kłopotliwe i nieporęczne.

Jak sobie poradzić?

Bartłomiej Sarna: W związku z tą sytuacją ochrona obiektu została zobowiązana do zwrócenia szczególnej uwagi na osoby, które mogą potrzebować pomocy, a także do udzielania pomocy osobom z niepełnosprawnościami w przemieszczaniu się po dworcu, gdyby zaistniała taka potrzeba. Przed wyruszeniem w podróż można również zgłosić potrzebę asysty, tak jak było to dotychczas. Zgłoszenia są przyjmowane e-mailowo, telefonicznie lub przez wypełnienie specjalnego formularza na stronie internetowej.

Podpowiadał podróżnym rzecznik PKP Bartłomiej Sarna.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 19 maja 2024