Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Ministerialna aplikacja Źródło nadal szwankuje. Mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość

Facebook Twitter

Część spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego załatwimy bez przeszkód, ale są problemy ze składaniem wniosków o dowód osobisty. Dlatego urzędnicy czekają na usprawnienie systemu. Proszą też osoby, które miały zamiar złożyć wniosek, o wstrzymanie się do momentu, kiedy system zacznie działać prawidłowo.

Urząd Miasta przyznaje, że są utrudnienia w obsłudze interesantów. W instytucjach nie działa prawidłowo wprowadzona od początku marca wspólna krajowa aplikacja Źródło. Ogólnopolski System Rejestrów Państwowych, spowodował, że i w Częstochowie występują problemy z obsługą w wydziale dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.

Aktualnie wydawanie dowodów osobistych odbywa się wprawdzie poprzez nowy system, ale dzieje się to bardzo powoli. Za to wszystkie sprawy, tak jak dotychczas, można załatwić w Urzędzie Stanu Cywilnego, przy czym nie ma możliwości otrzymania „od ręki” numeru PESEL dla noworodka.

Czas oczekiwania znacznie się wydłuży, być może nawet do miesiąca. Urząd nie może także aktualizować danych np. po zmianie imienia lub nazwiska, tutaj także spodziewane są opóźnienia.

Urząd Miasta jednocześnie prosi mieszkańców o cierpliwość i wyrozumiałość oraz apeluje. Zwłaszcza do osób które mają złożyć wniosek o dowód osobisty – o ewentualne wstrzymanie się – do momentu aż ministerstwo poprawi aplikację.

Dodajmy że trudności te są niezależne od częstochowskiego magistratu.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj