Reklamują odwołane loty
Powakacyjny remanent przynosi liczne reklamacje związane z odwołanymi przelotami zagranicznymi w sezonie urlopowym. Przybywa ich od września. Często te sprawy kończą na biurku Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Co zrobić w sytuacji, gdy planowaliśmy wylot, ale przewoźnik go odwołał?
W przypadku zamknięcia granic spowodowanym pandemią koronawirusa przewoźnik lotniczy jest zmuszony odwołać taki lot i w takim wypadku jeżeli linia lotnicza odwołuje lot wówczas pasażerowie mogą liczyć na pełen zwrot kosztów. Zwrot ten powinien nastąpić w terminie 7 dni w formie wybranej przez pasażera – przelew, gotówka, czek.
Tak przynajmniej stanowią przepisy, informuje Wojciech Krogulec. Aktualna sytuacja, szczególnie trudna dla całej branży turystycznej i lotniczej weryfikuje te przepisy. Zdarza się, że na zwrot zapłaconej kwoty za bilety lotnicze turyści czekają o wiele dłużej…
Niestety w dobie pandemii wielu przewoźników nie realizuje tego obowiązku, wykonuje go z opóźnieniem. W takim wypadku, jeżeli konsument samodzielnie nie jest w stanie sobie poradzić może liczyć na pomoc rzecznika praw konsumentów albo Europejskiego Centrum Konsumenckiego, jeżeli przewoźnik ma swoją siedzibę w kraju Unii Europejskiej.
– podpowiadał Wojciech Krogulec, miejski rzecznik konsumentów w Częstochowie.