Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Powrót z wakacji z bagażem pełnym kłopotów

Facebook Twitter

Sezon urlopowy dobiegł końca. Zdarza się, że konsumenci wracają z wyjazdu z kłopotami. Jeśli na wczasach okazało się, że linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację do rzecznika praw konsumenta.

Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, pamiątki i wspomnienia. Czasem też reklamacje…

Najczęściej sprawy, które dotyczą biur podróży, związane są z nienależycie wykonaną umową, niezgodną z ofertą, niezgodną z zapewnieniami, jakie klienci otrzymali. Jak również sygnały, które do nas dotarły od klientów biura, które zawiesiło wyjazdy, ogłosiło upadłość.

Jednak po podsumowaniu wszystkich zgłoszeń, można uznać, że w tym roku biura podróży stanęły na wysokości zadania. Reklamacji dotyczących wyjazdów było niewiele, ale też zmalała liczba turystów decydujących się na zagraniczny wypoczynek. W Częstochowie skargi jakie napłynęły do Biura Rzecznika Konsumentów częściej dotyczyły samej pracy biura.

Do rzecznika konsumentów stosunkowo mało takich skarg, interwencji wpłynęło. Sądzę, że rzeczywiście mniejsza ilość rodaków wyjechała na zorganizowane imprezy z biur podróży. Pewnie wielu turystów zostało w kraju i we własnym zakresie zorganizowało sobie wakacje.

Mówi Wojciech Krogulec, rzecznik konsumentów w Częstochowie.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj