Jak wymóc naprawę niedoróbek w budynku filharmonii?
Budynek Filharmonii Częstochowskiej został oddany do użytku po przebudowie, która kosztowała 32 miliony złotych. Już rok temu mówiono o usterkach i niedoróbkach w tej inwestycji. Prócz drobnych napraw - a wszystkie musi wykonać w ramach gwarancji wykonawca - w budynku nic się nie dzieje.
Czy są metody by wyegzekwować naprawy konieczne dla funkcjonowania instytucji? Jest na ten cel zabezpieczenie finansowe, dowiedzieliśmy się w magistracie:
Z jednej strony wzywamy ciągle wykonawcę do usunięcia tych usterek, całe konsorcjum wykonawcze będziemy wzywali do takiego przeglądu po roku funkcjonowania Filharmonii Częstochowskiej i ten kosztorys jest podstawą do sięgnięcia po tą kwotę, która została zdeponowana przez wykonawcę w ramach właściwego wykonania umowy. Umowa naszym zdaniem nie jest wykonywana właściwie. Z pomocą tej kwoty, a to 530 tysięcy złotych, zamierzamy zlecić innej firmie naprawę tych usterek.
– wyjaśnia Włodzimierz Tutaj, rzecznik Urzędu Miasta. Dyrekcja filharmonii liczy, że naprawę dachu i inne usterki uda się naprawić w wakacje, przed nowym sezonem. Posłuchaj co jest do zrobienia:
– dodawali dyrektor Ireneusz Kozera i Andrzej Bartnik z Filharmonii Częstochowskiej. Rozmawiał Mariusz Osyra.