Częstochowa walczy ze szpecącymi miasto reklamami… udzielając porad
Urzędnicy stworzyli i udostępnili na stronie Częstochowy specjalny poradnik, w którym wskazują przykłady złych i dobrych reklam w przestrzeni publicznej miasta. Wszystko po to, by osoby odpowiedzialne za tworzenie i umieszczanie reklam zaczęły zwracać uwagę na efekt końcowy.
Czy w końcu poprawi się wygląd ulic, zwłaszcza w zabytkowej części Częstochowy? Pytaliśmy specjalistów, w czym przede wszystkim tkwi problem:
Mówi Elżieta Idczak-Łydżba, pełnomocnik prezydenta do spraw estetyki miasta. To przedsięwzięcie jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji, w czasie której mieszkańcy wskazali „najbrzydsze, szpecące reklamy” w Częstochowie. Poradnik dotyczy głównie reklam, które przykrywają zabytkowe elementy kamienic, używania brzydkich banerów czy reklam wielkoformatowych. Internetowe informacje mają służyć szukaniu jak najlepszych rozwiązań…
Miasto zaznacza, że nie walczy z reklamą, chce ją tylko ucywilizować – wyjaśnia Elżbieta Idczak-Łydżba. Poradnik „Architektura a reklamy” można znaleźć na miejskiej stronie www.czestochowa.pl, w zakładce „Estetyka miasta”.