Zgłoś dom do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Zegar tyka
Do 30 czerwca, czyli do końca tego miesiąca właściciele i zarządcy nieruchomości mają czas na zgłoszenie posesji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Zgłaszanie rozpoczęło się w lipcu zeszłego roku, przypominamy jak to zrobić.

Termin złożenia deklaracji:
- dla istniejących budynków – 12 miesięcy (liczone od 1.07.2021 r.)
- dla nowo powstałych budynków oraz nowo instalowanych źródeł ogrzewania – 14 dni.
Niezłożenie deklaracji w ustawowym terminie zagrożone będzie grzywną, wymierzaną na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń. Jeżeli jednak zgłaszający zreflektuje się, że nie złożył deklaracji zanim organ „poweźmie o tym informację”, może uniknąć kary, przesyłając wymagane informacje w ramach tzw. czynnego żalu.
Jak złożyć deklarację? Są dwa sposoby:
- w formie elektronicznej – poprzez stronę Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego,
- za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu,
- w formie papierowej – bezpośrednio w urzędzie miasta lub gminy lub wysyłając pocztą.
W deklaracji powinno się oznaczyć wszystkie źródła ogrzewania w budynku, eksploatowane oraz zainstalowane ale również nie używane oraz wskazać rodzaj wykorzystywanego paliwa.