Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Umowa na przedłużenie ul. 1 Maja już jest. Prace najwcześniej ruszą na przełomie roku

Facebook Twitter

Częstochowa zyska nowy długi wiadukt na linii wschód-zachód w centrum miasta. MZD podpisało umowę na budowę przedłużenia ul. 1 Maja nad torami kolejowymi, aż do ul. Krakowskiej.

Fot. czestochowa.pl

Umowa na przedłużenie ul. 1 Maja już jest

Planowany koszt inwestycji to prawie 95 mln złotych. Budowa ma zostać zakończona w sierpniu 2025 roku. Wiadomo coraz więcej o przebiegu nowej drogi:

Joanna Holi-Sosnowska: Przygotowujemy się do budowy wiaduktu nad czynną siecią kolejową. Przechodzimy przez ponad 12 torów kolejowych. Długość całego obiektu będzie wynosiła ponad dobry kilometr. Rozpoczynamy od ronda Mickiewicza. Całe rondo również będzie przebudowane. Następnie przechodzimy przez tory kolejowe obiektem do ulicy Krakowskiej na wysokości ulicy Wróblewskiego. Mniej więcej w połowie obiektu będzie znajdowała się także łącznica, która pozwoli nam zjechać w ulicę Ogrodową.

Projekt przybliża Joanna Holi-Sosnowska, dyrektor w Miejskim Zarządzie Dróg. Na główne prace musimy jednak jeszcze poczekać, inne duże drogowe przedsięwzięcia są jeszcze w trakcie robót w Częstochowie. Nowa budowa rozpocznie się po zakończeniu obecnej przebudowy DK46 czy DK91, najwcześniej na przełomie roku. To ważne przedsięwzięcie, bo brakuje u nas połączeń drogowych na linii wschód-zachód:

Joanna Holi-Sosnowska: Połączeń przez same tory kolejowe, które jednak przecinają również miasto na pół, było stosunkowo mało. Jeżeli chodzi o południową część miasta, tak naprawdę kończyło się to na Alejach. Potem długo, długo nic. Mieliśmy ulicę Jagiellońską, więc zdecydowanie to połączenie będzie kluczowym rozwiązaniem, kluczowym elementem, który praktycznie zmieni całkowicie układ komunikacyjny miasta, bo zakładamy, że po prostu całe ciążenie tego ruchu, które teraz odbywało się przez Aleje, przeniesie się właśnie na tę nitkę budowanego połączenia ulicy 1 Maja z ulicą Krakowską.

– dodaje dyr. Joanna Holi-Sosnowska z częstochowskiego zarządu dróg.

Fot. czestochowa.pl

Przypomnijmy powstanie również nowa infrastruktura przeznaczona dla pieszych i rowerzystów, przebudowane zostanie m.in. Rondo Mickiewicza. Czy inwestycja będzie trudna do realizacji?

Michał Targoś: Spotkamy się to na pewno z wieloma utrudnieniami. Przede wszystkim pracujemy na terenie kolejowym, co spowoduje, że faktycznie nasze prace będą zaburzone. Praca pod wyłączeniami i praca w okolicy niebezpiecznej także to na pewno utrudni. Jest tutaj szeroki zakres do wykonania. Do tego dochodzą sieci – sieć gazowa, sieć wodociągowa, kanalizacyjna, teletechniczna, energetyczna i kolizje, które będziemy musieli w pierwszej kolejności przebudować, żeby móc wybudować obiekt. Natomiast wszystko jest do pogodzenia i do przeprowadzenia. Sam obiekt nie jest bardzo skomplikowany w konstrukcji zespolonej, czyli konstrukcja stalowa, co pozwoli przekroczyć te 12 torowisk, później wykonać płytę obiektu. Natomiast nie jest to skomplikowana konstrukcja, także spokojnie sobie z tym poradzimy.

Jak dodaje Michał Targoś, przedstawiciel wykonawcy inwestycji, powstaną również drogi dojazdowe i dwa skrzyżowania typu rondo – jedno w miejscu istniejącego ronda Mickiewicza i drugie u zbiegu ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Dodajmy, że przedłużenie ul. 1 Maja będzie miało charakter drogi powiatowej, obsługującej ruch lokalny i międzydzielnicowy.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj