Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Oficjalnie otwarto DK 46 po przebudowie z nowym odcinkiem drogi z pominięciem centrum. Inwestycja kosztowała 98 mln zł [FOTO]

Facebook Twitter

Jedna z największych inwestycji drogowych w naszym mieście została zakończona. Od wtorku 2 stycznia oficjalnie została oddana do użytku DK46 po przebudowie - chodzi o ulice Główną i Przejazdową oraz nowy odcinek od ul. św. Jadwigi do Pułaskiego.

otwarto DK 46
Fot. czestochowa.pl

Oficjalnie otwarto DK 46 po przebudowie

Zapowiada prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk:

Krzysztof Matyjaszczyk: Inwestycja to 98 milionów złotych samych kosztów kwalifikowanych, będących podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie. Oprócz tego jeszcze roboty dodatkowe, konieczne, niekwalifikowane, takie, które też musiały zostać poniesione. Natomiast to jest bardzo ważna inwestycja, bo to jest jedna z inwestycji, która łączy układ komunikacyjny miasta z jednym z węzłów autostradowych, a więc trzeba jak najszybciej skomunikować te drogi, które w mieście mamy z węzłami autostradowymi. I to jest właśnie jedna z takich inwestycji. Droga wojewódzka 908 już powstała. DK 46 oddajemy i niebawem również będziemy oddawać DK 1, która z kolei połączy się z kolejnym razem autostradowej obwodnicy A1.

Inwestycja objęła zarówno istniejące fragmenty drogi, jak i zupełnie nowy odcinek, tworzący tzw. obejście ul św. Barbary. Łącznie to 7,5 km dróg.

Joanna Holi-Sosnowska: W mojej opinii największym wyzwaniem to tak naprawdę było skorelowanie wszystkich robót, które nie dotyczyły wyłącznie jezdni, ale także całej infrastruktury podziemnej. Tutaj bardzo dużym wyzwaniem była budowa sieci wodociągowej, jak również budowanie przejazdów przez tory kolejowe. W tym projekcie mieliśmy prawie 5 przejść przez tory. Ponadto cała inwestycja odbywała się pod ruchem, więc zgranie tego wszystkiego było wyzwaniem

– dodaje Joanna Holi-Sosnowska, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Kierowcy poruszali się nowym odcinkiem już od kilku tygodni, od Nowego Roku mogą robić to już oficjalnie po wszystkich niezbędnych odbiorach technicznych.

Krzysztof Matyjaszczyk: Teraz będzie można po prostu wygodniej, łatwiej, czasami może i szybciej skomunikować różne części miasta. Tym bardziej, że oprócz samej drogi, to wiele takich elementów infrastrukturalnych powstało i na pewno skorzystają te dzielnice, przez które przebiega DK 46, bo czy to kanalizacja deszczowa, czy na niektórych odcinkach również kanalizacja sanitarna, czy inne instalacje powstały właśnie przy budowie tej zmodernizowanej drogi. Liczę, że to będzie miało bardzo duży, pozytywny wpływ na rozwój tych dzielnic, przez które DK 46 przebiega.

– ocenia prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. Miasto podkreśla, że dzięki nowej drodze na dystansie 1,8 km, odciążone od ruchu zostaną ul. św. Barbary czy św. Augustyna oraz cała zachodnia część centrum miasta:

Joanna Holi-Sosnowska: Nowo wybudowany odcinek liczy prawie 1,8 kilometra, natomiast odcinek istniejący, który został poddany przebudowie to prawie ponad 5.5 kilometra drogi. Odcinek, który potocznie u nas był zwane obejściem Świętej Barbary, przede wszystkim ma odciążyć tereny Jasnej Góry z ruchu tranzytowego. Później docelowo będzie on też fragmentem, który umożliwi wyprowadzenie ruchu na trasę DK 91. Ponieważ jesteśmy także w trakcie realizacji drugiego zadania – przedłużenia ulicy 1 Maja, która właśnie ma stanowić naturalny ciąg dojazdu do DK 1

– dodaje dyr. Joanna Holi-Sosnowska z MZD.

Jak zapowiadają drogowcy, gdy Częstochowa doczeka się nowego połączenia nad torami od Ronda Mickiewicza do Krakowskiej i al. Wojska Polskiego, odczujemy zdecydowanie poprawę w komunikacji przez miasto.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj