Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Tramwajowa komunikacja wróciła w pełni. Jest obsługiwana przez nowe twisty 2.0. MPK czeka na wielu pasażerów

Facebook Twitter

Po przebudowie torowiska w Częstochowie, na trasy wyjechały nowe twisty, model 2.0. Ich użytkowanie jest jeszcze bardziej komfortowe dla pasażerów. Nowe tramwaje są jeszcze lepiej wyposażone oraz pojemniejsze, dlatego MPK liczy, że mieszkańcy przesiądą się do komunikacji miejskiej.

Tym samym zniwelujemy problem korków na naszych drogach:

Wiem, że jest zapotrzebowanie w związku z innymi przebudowami, które są w Częstochowie. To będzie w tej chwili najszybsza komunikacja w mieście. Mamy nowoczesny tabor. Tramwaj jest w stanie zabrać dużo więcej pasażerów niż autobus/ autobus przegubowy. Może zabrać ponad 200 pasażerów na pokład. Mamy dostępność biletomatów, są po dwa biletomaty w każdym składzie. mamy nowe wyświetlacze, pełne okamerowanie, dodatkowe oświetlenie na przystankach. Przede wszystkim tramwaje są cichsze i na pewno bardziej komfortowe, pełna klimatyzacja. Mam nadzieję, że będzie służył i mieszkańcy będą korzystali

– powiedział Mariusz Sikora – prezes częstochowskiego MPK. Nowoczesne składy tramwajowe i możliwość przejazdu przez miasto tramwajem może także pomóc poprawić kondycję finansową miejskiej spółki:

Cały czas jeździliśmy na rozkładach wakacyjnych i to od zeszłego roku, czyli wykonywaliśmy mniej wozokilometrów, mieliśmy dużo mniej pasażerów, ze względu na obostrzenia ogólnopolskie, więc to nie tylko Częstochowa. Mam nadzieję, że przyjmie się ta przebudowana linia. Jakość usług będzie na pewno dużo lepsza. Liczymy na to, że pasażerowie wrócą do komunikacji publicznej.

A jak zapewnia producent twistów 2.0, czyli bydgoska Pesa, tramwaje będą miały długą żywotność, o czym przekonamy się w Częstochowie:

Tramwaj, jeśli jest dobrze utrzymywany, może służyć do 20 lat a nawet dłużej. Trzeba o niego dbać eksploatacyjnie, wykonywać wszystkie przeglądy, nie bać się powiedzieć jak coś wyskoczy. To jest podstawa. Może przejechać kilkaset tysięcy kilometrów. Ten tramwaj ma dodatkowo wózki obrotowe, gdzie po przejechaniu tysiąca km można te wózki obrócić i jedzie dalej, czyli jest niższa eksploatacja, mniejsze zużycie silników.

O nowych tramwajach dla częstochowian rozmawialiśmy z Jackiem Rudewiczem z bydgoskiej PESY, produkującej twisty dla MPK w Częstochowie. Wszystkie nowe składy codziennie wyjeżdżają już na tory.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj