Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Rzecznik konsumentów w czasie epidemii radzi

Co zrobić gdy nie odbyła się wcześniej zaplanowana podróż samolotem, lub w jaki sposób odwołać majówkową wycieczkę. Tego typu pytania ostatnio najczęściej trafiają do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

fot. Free-Photos/pixabay.com

Szacowany czas czytania: 01:14

W dobie koronawirusa kupujący mają liczne problemy z reklamowaniem np. odwołanych imprez masowych, turystycznych czy okolicznościowych. Nie zawsze łatwo odzyskać im wpłacone pieniądze:

W tych przypadkach w których zanim weszły przepisy specustawy, zanim zostały zamknięte granice i odwołane imprezy przez samych przewoźników i organizatorów, to konsumenci składali rezygnacje i na tym tle dochodziło do różnicy stanowisk w kwestii tego czy rzeczywiście zostały spełnione przesłanki określone w przepisach ustawy o imprezach turystycznych dotyczących nadzwyczajnych okoliczności mających wpływ na realizację tych imprez czy też nie. Biura podróży miały odmienne zdanie, te sprawy są w toku więc zobaczymy jak biura podróży będą się do tego odnosić.

Zdarzają się też sprawy niezwiązane bezpośrednio z koronawirusem, do rzecznika zgłasza też mniej interesantów, przyznaje Wojciech Krogulec. Jednak najwięcej zapytań związanych jest odwołanymi lotami zagranicznymi:

Ilość reklamacji które są składane przez konsumentów zmniejszyła się. Do rzecznika najczęściej kierowane są pytanie dotyczące właśnie ze sprawami związanymi z koronawirusem, chodzi o odwołanie imprez turystycznych ale też imprez okolicznościowych takich jak śluby czy wesela oraz umów ciągłych jak np. dotyczących przedszkoli czy żłobków.

Jeśli chodzi o odwołanie np. wyjazdu na „majówkowę” z reguły biura podróży podchodzą do spraw klientów indywidualnie, dodaje Wojciech Krogulec, miejski rzecznik konsumentów.

REKLAMA