Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Potrzebne nam zaświadczenia o niezaleganiu w opłatach czy o dochodach, w formie elektronicznej w skarbówce

Facebook Twitter

W Urzędzie Skarbowym poprzez internetową witrynę można złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach, a już wkrótce także o niezaleganiu w podatkach. Elektroniczna forma dokumentów, które trafią do zainteresowanych osób to nowe wirtualne usługi, które uruchomiła administracja skarbowa.

Nie trzeba też za pismo płacić w kasie urzędu:

Michał Kasprzak: To zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenie, oraz zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych, zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości pojawią się w serwisie za kilkanaście dni. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w e-Urzędzie Skarbowym. Aby to zrobić, trzeba zgodzić się na doręczenie elektronicznych zaświadczeń na konto w eUS. Osoby korzystające z eUS nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej. To duża oszczędność dla podatników.

Ponadto po takie pismo nie trzeba fatygować się osobiście do okienka, a zaświadczenie można pobrać ze swojego konta

– mówi Michał Kasprzak – rzecznik skarbówki w regionie.

Michał Kasprzak: Wydane w e-Urzędzie Skarbowym zaświadczenie jest dokumentem elektronicznym, który potwierdza informacje dotyczące rozliczeń podatnika. Ma taką samą moc prawną jak tradycyjny dokument papierowy. Do weryfikacji autentyczności takiego dokumentu służą narzędzia wykorzystywane do weryfikacji podpisu elektronicznego. Dokumentem jest tylko plik elektroniczny doręczony w e-Urzędzie Skarbowym. Wydruk takiego zaświadczenia nie będzie traktowany jako dokument, nie będzie też dodatkowo podpisywany przez pracownika Urzędu Skarbowego.

– informował rzecznik Śląskiej Administracji Skarbowej Michał Kasprzak.

Zobacz także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj