Częstochowa przygotowana na nowy informatyczny System Rejestrów Państwowych
Jak zapowiada ministerstwo, system ruszy 1 marca. Zmiany dotyczą ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego. Od przyszłego miesiąca wszystkie bazy danych będą działać w jednym, zintegrowanym systemie, w czasie rzeczywistym.
W Częstochowie sprawy obywatelskie związane z zameldowaniem czy wymeldowaniem oraz dowodami będą dalej załatwiane w Wydziale Spraw Obywatelskich. Nieco zmieni się organizacja pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego, choć nadal wszystkie sprawy będą kierowane do siedziby przy ul. Focha. W związku z wejściem w życie nowego systemu, od 1 marca nie będzie możliwe zgłaszanie zgonów w soboty.
Stanowisko będzie czynne w soboty tylko podczas dyżurów. W tym roku to 4 kwietnia i 2 maja. W tej chwili finalizowane są ostatnie prace informatyczne, które mają umożliwić urzędnikom pracę we wspólnej aplikacji. Przygotowania do uruchomienia systemu trwają w naszych urzędach już od ubiegłego roku.
Czytaj więcej także TUTAJ