Jak oceniamy pracę urzędu i urzędników?
Ścigamy się z innymi miastami i wypadamy całkiem nieźle. Jak co roku klienci wypełnili ankiety dotyczące jakości obsługi w urzędzie miasta. Częstochowski magistrat i fachowość pracowników oceniamy dobrze, jak informuje najnowszy opublikowany ranking.
O kilka szczegółów poprosiliśmy Włodzimierza Tutaja, rzecznika Urzędu Miasta:
Porównujemy się z innymi miastami, ale celem jest nie tylko poznanie oceny działalności urzędu i urzędników ale także po to, aby zdiagnozować te obszary, które jeszcze wymagają poprawy. Mieszkańcy zauważają poprawę, jeżeli chodzi o np. zrozumiałość przekazywanych informacji, zaangażowanie urzędników, szybkość załatwianych spraw, obiektywizm i staranność. To są oczywiście oceny, które na pewno cieszą.
Najnowszy samorządowy ranking jakości obsługi w urzędach miast w dobrym świetle pokazuje częstochowskich urzędników w magistracie.
Jeszcze pewnej poprawy wymaga chociażby kwestia niewiedzy interesantów na temat możliwości załatwiania spraw przez internet. Ciągle jest to możliwość wykorzystywana w zbyt małym stopniu. I to wynika także z tych tegorocznych badań, także myślę, że tu informacja z naszej strony, ale i portale, łatwość korzystania z nich – to rzeczy, które wymagają poprawy.
Roczne zestawienie oceny pracy urzędów przygotowuje Śląski Związek Gmin i Powiatów.