Więcej sklepów internetowych, więcej zakupów online oraz więcej oszustw…
W ciągu ostatniego pół roku w Polsce przybyło kilka tysięcy nowych sklepów internetowych i... to niestety dobre pole działania dla oszustów i nieuczciwych sprzedawców, ostrzega częstochowska policja i miejski rzecznik konsumentów.
Do oszustw, wyłudzeń i nadużyć dochodzi coraz częściej właśnie w internecie…
Jak pokazują statystyki rynku internetowego oprócz elektroniki, książek czy ubrań, coraz częściej kupujemy w sieci cyfrowe pliki muzyczne i książkowe oraz usługi, leki, wycieczki i artykuły spożywcze. Tych ostatnich sprzedaż wzrosła właśnie w czasie pandemii. Sporo z nierozwiązanych sporów na tym polu kończy w biurze rzecznika konsumentów. Reklamujemy usługi, niedostarczone towary lub ich wątpliwą jakość i niezgodność z opisem na stronach www. Do tego liczne nieuznane reklamacje. Nowi kupujący muszą się nauczyć, jak rozpoznać wiarygodne witryny, a sprzedawcy jak przeprowadzić klientów przez bezpieczne zakupy. Wybierajmy sprawdzony sklep, kierujmy się opiniami i innych, prześledźmy internetowe fora i strony zawierające opinie klientów. Łatwo też dać się oszukać, bo popularność zyskują szybkie płatności online. Konieczne jest sprawdzenie czy sklep jest pozytywnie zweryfikowany i bezpieczny w trakcie płatniczej transakcji.
Od czasu początku epidemii w marcu, kolejne kilkanaście procent naszych mieszkańców przekonało się do zakupów w sieci. Tematem interesował się Mariusz Osyra.