Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Czym jest dropshipping i jak wejść do branży e-commerce? [materiał sponsorowany]

Facebook Twitter

Sprzedaż online to w dzisiejszych czasach najlepsza i najefektywniejsza forma handlu. Wynika to głównie z dużej liczby potencjalnych klientów i nieograniczonych możliwości marketingowych. Okazuje się, że wcale nie trzeba mieć własnej linii produkcyjnej, by zająć się e-commerce. Jak wejść do branży?

dropshipping
mat. nadesłany

Definicja dropshippingu

Obecnie popularną opcją zarobku jest dropshipping – co to jest? (https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-od-czego-zaczac-dropshipping-krok-po-kroku/) Definicja tego modelu biznesowego wskazuje, że polega on na internetowej sprzedaży towarów od różnych producentów. Osoba, która uruchamia sklep online, nie wytwarza sama asortymentu, lecz kompletuje go za pomocą produktów oferowanych przez dostawców.

Sprzedawca odgrywa rolę pośrednika pomiędzy hurtownikiem a konsumentem. Musi on udostępnić platformę sprzedażową z bezpiecznymi formami płatności i dostaw, a także zadbać o promocję towarów. Kiedy ktoś złoży zamówienie na stronie, trafia ono do systemu właściciela sklepu i producenta.

Hurtownik zajmuje się pakowaniem paczek i nadawaniem ich do wysyłki. To właśnie w jego magazynach dochodzi do kompletowania zamówień i stamtąd też odbiera je kurier. Często zdarza się, że obsługą zwrotów zajmuje się jedynie sprzedawca, czyli właściciel sklepu.

W dropshippingu zarabia się na marży nałożonej na produkty od hurtowników. Im ona wyższa, tym lepiej dla właściciela sklepu, jednak trzeba mieć na uwadze oferty konkurencji. Zbyt wysokie ceny w e-sklepie to skuteczny odstraszacz klientów. Co ważne, model biznesowy wymaga obycia w branży i znajomości ofert innych handlowców.

Początki w dropshippingu – krok po kroku

Przygodę z dropshippingiem można rozpocząć niezależnie od miejsca zamieszkania. Zarówno przebywając w Częstochowie, jak i w każdym innym rejonie Polski szanse na sukces biznesu będą takie same. Całość bazuje na działaniach online, więc to idealne rozwiązanie dla zwolenników pracy zdalnej.

Pierwsze zadanie, jakie stoi przed sprzedawcą, to wybór asortymentu. Skompletowanie oferty rzutuje na przyszłość biznesu. Choć da się modyfikować zasób produktów w trakcie prowadzenia sklepu to jednak bardzo liczy się to, z czym wejdzie się na rynek.

Na platformie Sky-Shop znajduje się baza hurtowników, z których ofert mogą korzystać sprzedawcy. Wystarczy wybrać określone firmy, a następnie produkty z ich propozycji, by w kilka chwil zintegrować system sklepowy z magazynowym. Żeby móc to zrobić, trzeba najpierw uruchomić platformę sprzedażową.

Najlepszym rozwiązaniem, na jakie można postawić, jest wykupienie usługi abonamentowej na sklep online. Korzystanie z gotowych platform to znaczne ułatwienie, które zdejmuje obowiązek uruchamiania od zera nowej strony internetowej.

Na gotowych witrynach znajdują się już wszystkie niezbędne narzędzia sprzedażowe. Wystarczy jedynie spersonalizować wygląd witryny, nadać jej odpowiednie menu i wdrożyć asortyment. Podczas dobierania hurtowników do współpracy, należy zapoznać się z zasadami partnerstwa, jakie proponują.

Każdy producent ma własną politykę pracy i reguły dotyczące, np. zwrotów lub marży. Trzeba zapoznać się z zasadami zawczasu, żeby uniknąć późniejszych nieporozumień.

Kiedy wybierze się już platformę sprzedażową i hurtowników, można przejść do integracji systemów. Najlepiej przeprowadzić ją za pośrednictwem Sky-Shop, ponieważ to szybka i wygodna opcja. Na stronie znajdują się bardzo szczegółowe instrukcje dotyczące całego procesu.

Sky-Shop oferuje nawet przeprowadzanie integracji z systemami hurtowników, którzy nie znajdują się w bazie na stronie. To ogromne udogodnienie dla sprzedawców, którzy znajdą ciekawego producenta spoza listy i chcą nawiązać z nim współpracę.

Kiedy e-sklep jest gotowy, można przejść do działań marketingowych. Trzeba zadbać zarówno o promocję, jak i SEO. W obu tych kwestiach pomaga content marketing, czyli tworzenie treści. Najlepsze rozwiązanie to zatrudnienie copywritera lub współpraca z agencją contentową.

Treści, jakie warto stworzyć, to m.in.:

  • opisy produktów;
  • opisy kategorii;
  • artykuły blogowe;
  • artykuły sponsorowane;
  • posty w social mediach.

Opisy produktów często automatycznie zaciągają się z systemu hurtownika, więc warto przeanalizować ich jakość i ewentualnie wymienić na bardziej rozbudowane czy przekonujące. Natomiast opisy kategorii odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu strony, do którego służą też teksty sponsorowane. Treści stricte reklamowe można umieszczać np. na portalach lokalnych, by zadbać o link building.

To bardzo ważne, by zaistnieć w sieci i pojawiać się w mediach społecznościowych oraz wynikach wyszukiwania. Pozyskiwanie klientów to kluczowe zadanie sprzedawcy, który podejmuje działania marketingowe. Im więcej osób zdecyduje się na zakup na stronie, tym więcej właściciel sklepu będzie mógł zarobić.

Trzeba pamiętać także o właściwym rozliczaniu się z urzędem skarbowym. Kwestie zakładania działalności gospodarczej i wszelkich spraw finansowych najlepiej omówić z księgową lub księgowym, którzy pomogą dopasować właściwą formę opodatkowania i obliczą stosowny dochód, który nalicza się jedynie od marży, a nie od całej wartości produktów.

Możliwości związane z asortymentem

Sprzedawcy w ramach dropshippingu korzystają z różnorodnych ofert hurtowników. Do swoich asortymentów mogą dołączać, m.in. artykuły biurowe, zegarki i biżuterię, ubrania i obuwie, sprzęty elektroniczne, gry, produkty spożywcze, kosmetyki, meble i wiele więcej.

Duża swoboda dotycząca doboru asortymentu pozwala na liczne eksperymenty i sprawne dopasowywanie się do trendów sprzedażowych. Sprzedawca może w dowolnej chwili dodawać nowe przedmioty do oferty, a także usuwać te, które nie cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Nie musi przy tym przejmować się stanem magazynowym czy nadmiernymi zapasami produktów.

Dropshipping – na co uważać?

W dropshippingu trzeba się starać, by wyróżnić się na tle konkurencji. Duża liczba sklepów działających w ten sposób stanowi zagrożenie, że asortyment będzie zbyt podobny do innych i nie osiągnie pożądanych wyników sprzedaży. Liczy się zatem skrupulatna obserwacja rynku i dobieranie produktów w taki sposób, by nieustannie przyciągały nowych odbiorców.

Sprzedawca musi uważać także na jakość produktów od dostawców, których wybiera. Przed nawiązaniem współpracy powinien dobrze zapoznać się z asortymentem i opiniami na temat współpracy z danym hurtownikiem. Niezadowolenie klientów z jakości towarów będzie skutkować negatywnym podejściem do całego sklepu.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 27 maja 2024