Linia tramwajowa ciągle jeszcze przed przebudową
Trwają intensywne prace projektowe, najbardziej zaawansowane są na odcinku rakowskim, który jako pierwszy zostanie objęty zakresem prac budowlanych. Częstochowska linia ma zostać przebudowana na odcinku blisko 14 km i stanie się to do 2020 roku.
Dzięki podpisanej w maju umowie mamy podróżować w nowym standardzie na trasie północ-południe.
Mówi wiceprezes Robert Madej z częstochowskiego MPK. Remont torowiska i sieci trakcyjnej przewidywany jest od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju, poza odcinkiem w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK. Prace podzielone są na 6 odcinków i obejmą przebudowę torowiska, przystanków i peronów, przebudowę sieci, sterowania i zwrotnic szyn, a także budowę trakcyjnych linii kablowych.
Dodaje prezes MPK w Częstochowie Mariusz Sikora. Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami technologicznymi. Wiemy już, że wybudowane zostanie też centrum sterowania ruchem oraz przebudowane zostaną dwie pętle przy ,,Fieldorfa” oraz ,,Kiedrzyńska”.