Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Dotychczasowy operator rowerów miejskich po 3 sezonach kończy obsługę systemu w Częstochowie

Facebook Twitter

Z firmą wygasa podpisana wcześniej umowa, a samorząd zapowiedział nowy przetarg i wyłonienie kolejnego operatora na następne lata. Dlatego też Nextbike podsumował działania w mieście i aktywność użytkowników miejskich dwóch kółek na naszych drogach.

Blisko 24 tys. zarejestrowanych użytkowników. Łącznie na przestrzeni lat częstochowskie jednoślady zostały wynajęte ponad 412 tys. razy. W tym sezonie w ramach budżetu obywatelskiego powstały trzy nowe stacje – dwie na Rakowie przy placu Orląt Lwowskich i Stadionie Rakowa oraz jedna na Grabówce. Cały system liczy już sobie liczy 215 rowerów przy 23 stacjach. Łączny czas wynajmu w 2020 roku to ponad 24 tys. 265 godzin, czyli ponad 1011 dni.

Mówi Cezary Dudek, z biura prasowego Nextbike. Jak wynika z wyliczeń operatora, nadal najchętniej z roweru miejskiego korzystamy w wieczorami oraz w weekendy. Są też stacje, gdzie ruch rowerzystów był największy i tam odnotowano najwięcej wypożyczeń oraz przesiadek. Jeździliśmy też dłużej…

Mieszkańcy w czasach pandemii korzystają z jednośladów jako z głównego środka transportu miejskiego a nie jako uzupełnienia. Średni czas jednego wypożyczenia wzrósł względem zeszłego roku i wyniósł nieco ponad 17 minut. Częstochowianie najchętniej wypożyczali rowery na stacjach: plac Biegańskiego, Dekabrystów, Armii Krajowej, plac Daszyńskiego, Promenada i Trzecia Aleja Najświętszej Maryi Panny. Najczęściej wypożyczany zielony pojazd osiągnął wynik prawie 1000 wynajmów a najaktywniejszy użytkownik, taki absolutny rekordzista tego sezonu korzystał z usługi 819 razy, czyli prawie 4 razy dziennie.

Informował nas Cezary Dudek z Nextbike. Teraz miasto chce opracować bardziej elastyczne formy współpracy z operatorem roweru miejskiego. Formalności zajmą najbliższe miesiące, aż do ponownego uruchomienia systemu 1 kwietnia…

Firma NextBike kończy na koniec roku z nami współpracę, więc musimy w drodze przetargu nieograniczonego wyłonić nowego wykonawcę. Mamy nadzieję, że ta umowa będzie dla miasta bardziej elastyczna, jeżeli chodzi o powstawanie nowych stacji. Nie chcemy rowerów zmieniać. Natomiast chcemy, żeby być może powstawały mniejsze takie stacje modułowe w dzielnicach, gdzie nie ma bloków, są tylko domy.

Dodaje Łukasz Kot, społeczny konsultant ds. infrastruktury rowerowej w Częstochowie.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj