Życzliwa Częstochowa: Grudzień czas podsumowań, również w ramach rodzinnych działań w szkołach
Końcówka roku sprzyja podsumowaniom, również w szkolnych projektach. Szkoła Podstawowa nr 2 razem z innymi placówkami, prowadziła w ostatnich tygodniach działania w miejskim przedsięwzięciu pod hasłem „Życzliwa Częstochowa". To już druga edycja tego projektu. Zeszłoroczna poświęcona była tolerancji, a ta najnowsza - rodzinie.

Szacowany czas czytania: 02:03
Życzliwa Częstochowa
Aktywność szkolną na tym polu przywołuje Anna Bednarek, dyr. częstochowskiej podstawówki z ul. Baczyńskiego:
Anna Bednarek: Podejmowaliśmy zabiegi profilaktyczne, ale również organizowaliśmy dla młodzieży częstochowskich szkół dużą ilość konkursów o różnej tematyce. Były to konkursy: recytatorski, fotograficzne, techniczne, plastyczne, zgłosiło się do udziału w tych przedsięwzięciach 18 szkół. Jest to takie uwrażliwienie na w tym roku problemy rodzinne, na życzliwość, tolerancję, wzajemnie wspieranie się, a przede wszystkim na zobaczenia człowieka w człowieku i niekoncentrowanie się na własnym ego.
Nigdy nie powinniśmy zapominać o wartościach rodzinnych
-mówi z kolei Edyta Szeląg, nauczycielka koordynująca konkurs. Co działo się w ostatnich miesiącach?
Edyta Szeląg: Były prowadzone lekcje wychowawcze, spotkania z dziadkami, babciami i osobami starszymi, były też takie zajęcia na terenie szkoły integracyjne, gdzie młodzi ludzie razem ze swoimi rodzicami np. uczyli się robić origami, uczyli się wykonywać różne ćwiczenia fizyczne, rywalizowali ze sobą w tym. W ramach tego projektu były przeprowadzone cztery konkursy, był to konkurs na drzewo genealogiczne, był konkurs fotograficzny ”Moja rodzina w kadrze”, był konkurs recytatorski z wierszami o rodzinie i plastyczny.
„Rodzina to siła – wspólne chwile, mocne więzi” pod takim hasłem realizowany był w tym roku miejski projekt nazwany „Życzliwa Częstochowa”. Aktywnie uczestniczyła w nim społeczność aż z miejskich 18 szkół. Podsumowuje Emilia Jurczyńska, nauczycielka i koordynatorka częstochowskiego projektu:
Emilia Jurczyńska: Dzięki temu projektowi dzieci mogły uświadomić sobie, jak ważne są więzi rodzinne, jak ważne jest spędzanie wspólnego czasu, że nie tylko spędzamy czas osobno w swoim pokoju, grając na telefonie lub tablecie, ale także spędzamy czas z własną rodziną. Dzieci mogły sobie uświadomić, jak ważny jest szacunek międzypokoleniowy, jak ważne jest to, żeby w odpowiedni sposób odnosić się do dziadków, rodziców, żeby szanować ich. Mogli też zdać sobie sprawę, jak wiele ich rodzice i dziadkowie robią dla nich i to, co oni mogą zrobić dla swoich bliskich.
Czytaj także: