StartSport Wiadomości

Znaki zapytania na koszulkach piłkarzy Skry Częstochowa.

Poniżej prezentujemy oświadczenie Skry Częstochowa:

„Z radością informujemy, że Klub Sportowy Skra Częstochowa, reprezentujący miasto na szczeblu centralnym Polskiego Związku Piłki Nożnej, rozpoczął swoje zmagania w 2. lidze. Tym samym Klub otrzymał możliwość promocji Miasta poprzez sport w kolejnym już sezonie 2019/2020. Niestety radość klubowych działaczy, a przede wszystkim Kibiców – mieszkańców Częstochowy, jest ograniczona poprzez sytuację finansową Klubu.

Klub Skra Częstochowa od blisko piętnastu lat przeżywa reaktywację oraz rozwój w zakresie swojej działalność, kontynuując tradycję klubu miejskiego rozpoczętą w 1926 roku.

Aktualnie Klub prowadzi trzy projekty szkoleniowe (Akademię Przedszkolaka, Osiedlową Akademię Skry oraz Akademię Skry) zrzeszając łącznie blisko 1500 dzieci, z czego niespełna pół tysiąca złożyło z Klubie deklarację gry amatora i promuje Miasto poprzez sport dzieci i młodzieży na szczeblach rozgrywek Częstochowskiego Okręgowego Związku Piłki Nożnej, Śląskiego Związku Piłki Nożnej oraz licznych turniejach Ogólnopolskich i Międzynarodowych z sukcesami. Jednocześnie marka Klubu Sportowego Skra Częstochowa stała się rozpoznawalna w całym województwie Śląskim oraz w Polsce.

W sezonie 2017/2018 pierwsza drużyna Klubu Sportowego Skra Częstochowa wywalczyła historyczny awans – po 67 latach przerwy Klub powrócił na centralny szczebel rozgrywek, zapewniając tym samym dodatkową promocje Miasta poprzez sport. Aktualnie tylko pięć miast w Polsce może pochwalić się dwoma drużynami na centralnym szczeblu rozgrywek /Poznań, Kraków, Łódź, Rzeszów i Częstochowa/.

Dodatkowo od początku roku 2019 Klub Sportowy Skra Częstochowa prowadzi sekcję piłki nożnej kobiet, jako jeden z sześciu Klubu szczebla centralnego, co pozwoliło dodatkowo promować Miasto przez sport. W sezonie 2018/2019 sekcja kobiet wywalczyła awans na szczebel 2. ligi PZPN.

Klub Skra Częstochowa realizuje marzenia młodych zawodników i zawodniczek, którzy zaczynają trenować z herbem Skry Częstochowa na piersi już wieku trzech lat.

Zawodnicy Klubu z dumą reprezentują Miasto, Województwo /regularne powołania dla naszych Zawodników do Reprezentacji Śląska/ oraz Polskę, bowiem wychowankiem Klubu jest Mikołaj Biegański – bramkarz Reprezentacji Polski U-17.

Koncentracja Klubu na młodzieży została nagrodzona poprzez Pro Junior System, gdzie Klub Sportowy Skra Częstochowa zajął piąte miejsce, w związku z czym Klub otrzymał 400 000 zł.

Niestety kwota uzyska z Pro Junior System w połączeniu ze środkami własnymi Klubu nie są wystarczające na prowadzenie drużyny na centralnym szczeblu rozgrywek. W sezonie 2018/2019 – pierwszym sezonie w 2. lidze Polskiego Związku Piłki Nożnej budżet klubu oscylował w granicach miliona złotych, co pozwoliło na utrzymanie. Warto zaznaczyć, iż był to najmniejszy budżet na szczeblu centralnym.

Od blisko dziesięciu lat Miasto dzięki programowi promocji Miasta poprzez piłkę nożną wspierało częstochowskie Klubu grające na szczeblu centralnym tj. minimum na szczeblu 2. ligi PZPN. Wyrażamy zdziwienie, z uwagi na brak wcześniejszych przesłanek, zmianą regulaminu konkursu. Bez środków, które Klub mógłby pozyskać z tego programu, nie będziemy mogli występować i promować Miasta na szczeblu centralnym /aktualnie jesteśmy jedynym Klubem piłkarskim na centralnym szczeblu rozgrywek, który swoje mecze będzie rozgrywał w Częstochowie/. Istnieje również realne ryzyko konieczności ograniczenia programów szkoleniowych z uwagi na koszty związane z wycofaniem drużyny z rozgrywek szczebla centralnego. Wiąże się to również z redukcją kadry Klub Sportowego Skra Częstochowa – aktualnie z Klubie w różnych formach zatrudnienia pracuje blisko 80 osób z Częstochowy i okolic.

Planując rozwój Klubu, zakładając cele i działania na najbliższe lata opieraliśmy się na dostępnych i realnych źródłach finansowania. Niespodziewana zmiana wytycznych konkursu na promocję Miasta poprzez piłkę nożną, spowodowała zaburzenie budżetu, a tym samym planu rozwoju Klubu, szczególnie w sektorze szkolenia młodzieży.

Niekorzystne dla Klubu, pierwszej drużyny mężczyzn i kobiet oraz blisko 1500 dzieci decyzje władz nie zniechęcają nas jednaka do dalszego działania.

Poprzez znak zapytania umiejscowiony na koszulkach pierwszej drużyny pragniemy zwrócić uwagę na aktualna sytuację Klubu – nie tylko finansową, ale i infrastrukturalną. Ponad 1000 Zawodników i Zawodniczek, w tym dzieci i młodzieży trenują na jednym boisku ze sztuczną murawą, której stan należy uznać jako zły. To właśnie stan rzeczonej murawy był wspomniany niejednokrotnie przez kluby szczebla centralnego na licznych konferencjach prasowych w całym kraju.

Jednocześnie poprzez znak zapytania pragniemy zwrócić uwagę na miejsce reklamowe na koszulce pierwszej drużyny mężczyzn oraz miejsce wśród akcjonariuszy Klubu.

Wyrażamy nadzieję, że wśród osób do których dotrze ten przekaz znajdzie się osoba, która pozwoli dalej realizować nam nasza misję jaką jest wychowywanie młodzieży poprzez sport”.

Zostaw komentarz