Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Zmniejszają kolejki, uruchomili call center, teraz system kolejkowy – zmiany w szpitalu na Parkitce

Facebook Twitter

Od kilku dni działa już uruchomiony biletowy system kolejkowy do rejestracji do poradni specjalistycznych, szpitala na Parkitce. Docelowo powinien ułatwić umawianie wizyt pacjentom lecznicy.

Składa się on z biletomatu z panelem dotykowym, monitora w poczekalni i wyświetlaczy przy okienkach rejestracji. Działa też system głosowy:

Rozwiązaniem ułatwiającym korzystanie z systemu jest funkcja przywoływania tzn. automatyczne czytanie numeru oraz stanowiska – coś takiego, co wielu ludzi zna z banków albo w ZUSie takie coś też funkcjonuje. W związku z tym to są rzeczy, które są generalnie ludziom znane, natomiast one mają ułatwić życie – co to znaczy? To ma rozładować lub w ogóle zniwelować kolejkę przed samym okienkiem do rejestracji – wtedy, kiedy człowiek musi załatwić już formalne sprawy, których telefonicznie przez call-center już nie może załatwić.

To szczególnie ważne, gdy powinniśmy przeciw działać gromadzeniu się pacjentów w kolejkach, podczas walki z pandemią

– mówi dyr. na Parkitce Zbigniew Bajkowski. Powinno być łatwiej, a system kolejkowy porządkuje też pewne sprawy:

Mogą czekać spokojnie, ponieważ wtedy zostanie ich numer wyczytany i stanowisko, do którego mają się udać. Nie muszą obserwować, chodzić i pytać. Natomiast, żeby ewentualnie czekali w tej części przeznaczonej na poczekalnię, wszystko jest im zaserwowane w formie czytelnej informacji

– tłumaczy nam dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Częstochowie. System został wprowadzony po to, aby nie tworzyć skupisk ludzi przy okienkach. W ostatnim czasie, gdy utrudniony został w czasie walki z Covid-19 dostęp do poradni specjalistycznych, kolejki do lekarzy stały się codziennością. Szpital stara się je zniwelować:

Szacujemy, że w granicach 80% rejestracji do poradni specjalistycznych odbywa się już przez call-center telefonicznie, w związku z tym myślę, że to nie jest problem dla starszych ludzi wręcz wydaje mi się, że jest to wygoda tym bardziej, że w call-center pracuje kilka osób, które na bieżąco odbierają telefony, więc nie ma zagrożenia takiego, że nie można się dodzwonić. Czasami chwilę trzeba poczekać – to prawda, bo tak się też zdarza, natomiast w stosunku do tego, co było jeszcze rok temu, to to jest absolutnie różnica.

Jak dodaje dyrektor częstochowskiej lecznicy, nowe rozwiązania ma porządkować ruch ludzi w szpitalu, jest też szansa że podobny system zostanie wprowadzony w szpitalu przy ul. PCK. Zapowiadał dyr. Zbigniew Bajkowski.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 4 grudnia 2022