Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Złota Maska 2025 w specjalnej kategorii dla Teatru Nowego z Częstochowy

To prestiżowe statuetki za osiągnięcia teatralne, wręczane w województwie śląskim. Tegoroczna gala odbyła się w Katowicach 31 marca. Częstochowska instytucja, powołana do życia przez Pawła Bilskiego, łączy działalność z Teatrem Oczami Brata.

fot. Teatr Nowy

Szacowany czas czytania: 01:33

Prowadzi też działalność inkluzywną, przełamuje bariery i angażuje niepełnosprawnych podopiecznych:

Paweł Bilski: Z nagrody bardzo się cieszymy. Jest to dla nas szczególne wyróżnienie i bardzo się cieszymy i serdecznie zapraszamy do Teatru Nowego w Częstochowie, aby śledzić to, co się dzieje. Obecnie przygotowujemy spektakl pod tytułem Konwencja, w którym grać będą aktorzy Teatru Oczami Brata (…). Teatr Nowy w Częstochowie to też taka przestrzeń, w której występować może każdy.

– jak mówi prezes fundacji Paweł Bilski, w siedzibie przy ul. Brzezińskiej przenikają się działania Teatru Nowego, Teatru Oczami Brata z udziałem niepełnosprawnych podopiecznych oraz Teatru Amatorskiego na Błesznie.

Paweł Bilski: Teatr na Błesznie, w którym grają amatorzy pod okiem zawodowych twórców.

Małgorzata Grabara: Jestem oczarowana ludźmi, którzy do nas przyszli. To już jest druga edycja. W tym sezonie planujemy coś bardziej dramatycznego- 7 uczuć Marka Koterskiego.

Paweł Bilski: Teatr chce być blisko widza, chce być blisko społeczności, różnych tematów, ale też chcemy poruszać to, jak się cieszymy.

– mówią Paweł Bilski i Małgorzata Grabara. Specjalna Złota Maska wręczona w Teatrze Śląskim w Katowicach, za teatralne osiągnięcia, to też wyróżnienie za otwartość oraz działania na rzecz integracji:

Małgorzata Grabara: Złota maska jest to dla nas nagroda szczególna pod względem takim, że to jest właśnie docenienie pracy wszystkich osób, które współtworzą teatr w Częstochowie. Myślę, że to jest taka motywacja, żebyśmy działali i robili wydarzenia i wszystkie rzeczy teatralne, artystyczne dalej w takim właśnie zespole.

– ocenia Paulina Kajdanowicz z Teatru Nowego w Częstochowie.

REKLAMA