Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Zaprojektuj i zbuduj, czyli zupełnie nowa linia tramwajowa na Parkitkę możliwa w 2028 roku?

W Częstochowie ciągle w mocy pozostaje temat budowy tramwaju na Parkitkę. Na dodatek teraz pojawiła się realna szansa na uzyskanie przez miasto dofinansowania tej inwestycji z funduszy unijnych.

linia tramwajowa na Parkitkę

Szacowany czas czytania: 01:38

Linia tramwajowa na Parkitkę

O tym jak ma przebiegać nowa linia, mówi Michał Konieczny, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych:

Michał Konieczny: Idziemy w kierunku szpitala na Parkitce ulicą Dekabrystów od skrzyżowania z Armii Krajowej, czyli tutaj rozwidlenie istniejącej linii ulicą Dekabrystów, dalej ulicą Okulickiego, Nowobialską i pętla przy szpitalu na Parkitce. Całość linii to są trzy kilometry tej nowej, przedłużonej. Oczywiście jest to związane z przebudową całej masy infrastruktury podziemnej, czyli tej, której nie widać, uzbrojenia, jak również przebudowę układu drogowego ulicy Dekabrystów…

Częstochowa złoży również wniosek o dofinansowanie przebudowy torowiska na Kucelinie, ale to budowa „nowego tramwaju” na Parkitkę jest oczkiem w głowie samorządu. Miasto zabezpieczyło na ten cel wkład własny w Wieloletniej Prognozie Finansowej, teraz będzie się starać o dofinansowanie.

Michał Konieczny: Mamy to policzone na poziomie około 250 milionów, jeśli chodzi o linię na Parkitkę i około 100 milionów, jeśli chodzi o linię na Kucelin. Natomiast są to bardzo wstępne dane, one pewnie jeszcze ulegną zmianie. Całość planowana jest w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj”, czyli na bazie programów funkcjonalno-użytkowych, które mamy, będą przy sprzyjających okolicznościach ogłoszone postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wybudowanie tej infrastruktury i dopiero wówczas poznamy te rzeczywiste koszty.

Nowa linia tramwajowa ma być jedną z największych miejskich inwestycji komunikacyjno-drogowych, dlatego jej budowa przyniesie wiele zmian w organizacji ruchu. Termin realizacji planowany jest na 2028 rok, a szacowany koszt zadania to ok. 246 mln zł. Wkład własny miasta może wynieść ponad 100 mln zł, informował naczelnik Michał Konieczny.

Czytaj także:

REKLAMA