Wyjątkowo chętnie uczestniczyliśmy w programie „Jasne, że Razem”
Takie działania aktywizujące mieszkańców na rzecz budżetu obywatelskiego w Częstochowie przeprowadził Polski Instytut Mediacji i Integracji Społecznej. Do współpracy nakłonił nawet gimnazjalistów, którzy składali propozycje a potem chętnie oddawali głosy oraz przygotowywali filmiki promocyjne.
Projekt związany z promocją tegorocznej edycji głosowania na budżetowe wnioski, właśnie podsumowano w Urzędzie Miasta.
Jak mówi Zbigniew Wieczorek ze stowarzyszenia PIMIS w Częstochowie, aktywizacja osób z miasta ma też wartość dodaną. Osoby, które brały udział w projekcie powinny przyczynić się do popularyzacji budżetu obywatelskiego również na kolejne lata:
Efektem działań promocyjnych była min. podwojona w stosunku do pierwszej edycji frekwencja. Podczas tegorocznego głosowania w budżecie obywatelskim napłynęło ponad 36 tys. głosów.