Wnioski o 500+ wpływają elektronicznie, ale nadal z podstawowymi błędami. ZUS prosi, aby dobrze je sprawdzać
Starasz się o świadczenie 500+ dla dzieci, dobrze sprawdź wpisane we wniosek dane. Niestety zdarzają się w nich błędy, informuje częstochowski oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a to opóźnia przyznanie czy wypłatę pieniędzy.
Wnioski o 500+ wpływają elektronicznie, ale nadal z podstawowymi błędami
Właśnie od czerwca rozpoczyna się nowy okres wypłat tych środków.
Beata Kopczyńska: Zakład Ubezpieczeń Społecznych od czerwca rozpoczyna wypłatę 500+ na nowy okres świadczeniowy. W tym miesiącu przelewy na konta otrzymają te osoby, które złożyły prawidłowy wniosek do końca kwietnia. Niestety wciąż zdarzają się błędy w składanych formularzach, dlatego przed ich wysłaniem warto sprawdzić, czy wszystkie dane zostały poprawnie podane, bo tylko prawidłowo wypełniony wniosek gwarantuje szybką wypłatę świadczenia.
Beata Kopczyńska, rzecznik ZUS-u w naszym województwie, przypomina, aby prześledzić wszystkie dane przed wysłaniem wniosku, ułatwi to całą procedurę i pozwoli uniknąć uzupełniania później braków. Wnioski składamy nadal tylko elektronicznie, a błędy pojawiają się w podstawowych danych:
Beata Kopczyńska: Najczęstsze błędy, jakie popełniają rodzice to złożenie dwóch wniosków przez obojga rodziców na to samo dziecko albo wpisany PESEL rodzica w rubryce, gdzie powinien być PESEL dziecka czy błędy w podanym rachunku bankowym. Zawsze przed wysłaniem dokumentu warto sprawdzić wszystkie dane. Poprawnie złożony formularz gwarantuje szybką wypłatę świadczenia. W przypadku obojga rodziców, gdzie zarówno ojciec i matka dziecka złożyli wniosek o 500+ na to samo dziecko, świadczenie przyznane będzie tylko jednemu z nich.
Warto więc pamiętać, że świadczenie otrzyma pierwszy z rodziców, jeżeli wniosek został złożony przez pomyłkę dwukrotnie. Informowała o tym rzecznik ZUS Beata Kopczyńska.
Czytaj także: