Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

UM Lubliniec ostrzega przed potencjalnymi oszustami. Uważajcie na oferty związane z instalacjami OZE

Uważajcie na oferty związane z instalacjami OZE. Urzędnicy z magistratu w Lublińcu ostrzegają mieszkańców.

UM Lubliniec
Fotowoltaika na dachu/ fot. Pixabay

Szacowany czas czytania: 02:39

UM Lubliniec ostrzega przed potencjalnymi oszustami

Do skrzynek pocztowych trafia w ostatnim czasie sporo ulotek dotyczących ofert w/s audytu, urządzeń grzewczych i dofinansowania instalacji. Tymczasem jak słyszymy w magistracie, firmy te nie są wykonawcami w programie Słoneczny Lubliniec II i nie są w żaden sposób z Urzędem powiązane. Warto analizować oferty, zastrzeżenia powinny budzić przede wszystkim: 100% dotacji, możliwość korzystania zimą z prądu wyprodukowanego latem, oferowanie pomp ciepła do nieocieplonych budynków, brak umowy do wglądu i naciskanie na jej szybkie podpisanie, tłumaczone kończącym się naborem.

W Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Paderewskiego 7a dostępni są konsultant Programu Czyste Powietrze oraz ekodoradca, którzy nieodpłatnie świadczą pomoc w sporządzaniu wniosków o dofinansowanie i rozliczeń w ramach programów termomodernizacyjnych.

Pełna treść komunikatu

W związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców Lublińca dotyczącymi kolportażu ulotek i wizyt przedstawicieli handlowych firm oferujących audyty, urządzenia grzewcze i dofinansowania do instalacji OZE – Urząd Miejski informuje, że ww. firmy nie są wykonawcami w programie Słoneczny Lubliniec II i nie są w żaden sposób z tutejszym Urzędem powiązane.

Uczulamy mieszkańców na konieczność analizowania i porównywania ofert sprzedawców – poważne zastrzeżenia powinny budzić przede wszystkim:
• oferowanie pozyskania 100% dotacji bez żadnych kosztów po stronie inwestora,
• zapewnienia o możliwości korzystania zimą z prądu wyprodukowanego przez instalację fotowoltaiczną latem,
• oferowanie pomp ciepła do nieocieplonych budynków,
• oznaczenie ulotek firm znakami wojewódzkich i narodowych funduszy ochrony środowiska w celu podniesienia ich wiarygodności,
• brak umowy do wglądu,
• informowanie o braku możliwości korzystania z programu „Moja elektrownia wiatrowa” na terenie miasta,
• naciskanie na szybkie podpisanie umowy, tłumaczone kończącym się naborem (gdy nabór do programu Czyste Powietrze jest ciągły, a program Mój Prąd otworzy kolejny nabór dopiero we wrześniu br.).

Uczulamy również mieszkańców korzystających z ofert łączonych, tj. wykonania inwestycji oraz sporządzenia wniosku o dotację do Programu Czyste Powietrze, aby w ramach zawartych umów firma zobowiązała się nie tylko do wystąpienia w Państwa imieniu o środki do WFOŚiGW w Katowicach, ale również do dokonania kompletnego i prawidłowego rozliczenia inwestycji – aż do momentu wpłaty pełnej kwoty dotacji na konto beneficjenta. Za nieprawidłowo sporządzone wnioski i wadliwe rozliczenia tutejszy Urząd nie ponosi odpowiedzialności.

Ponadto przypominamy, że w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Paderewskiego 7a dostępni są konsultant Programu Czyste Powietrze oraz ekodoradca, którzy nieodpłatnie świadczą pomoc w sporządzaniu wniosków o dofinansowanie i rozliczeń w ramach programów termomodernizacyjnych, w tym m.in.: Czyste Powietrze, Ciepłe Mieszkanie, Mój Prąd oraz Moje Ciepło. Ww. pracownicy są również osiągalni pod nr telefonu (34) 353 01 00 w. 173 (konsultant Programu Czyste Powietrze) oraz w. 172 (ekodoradca).

Czytaj także:

REKLAMA