Tory w całym kraju przygotowane do zimy? Koleje Śląskie same też zabezpieczają się przed mrozem i śniegiem
Jest sprzęt i przygotowane służby, teraz wypada czekać tylko na właściwą zimę. Koleje Śląskie poinformowały, że na torowiskach zaczyna obowiązywać pogotowie zimowe.

Koleje Śląskie gotowe do zimy
Przygotowania na mróz i zamiecie śnieżne trwały już od początku września. To przede wszystkim sezonowe przeglądy składów, ale też doposażenie magazynów – mówi rzecznik Kolei Śląskich:
Bartłomiej Wnuk: Zadaniem przewoźników jest przygotowanie składów do zimy. Te, z których korzystają Koleje Śląskie, już od 1września przechodzą stosowne przeglądy. Przed wyruszeniem w zimową drogę, każdy pociąg musi być rozgrzany do temperatury gwarantującej pasażerom komfortowy przejazd, na wypadek awarii zabezpieczamy również rezerwy taborowe, a dodatkowo wyposażamy załogi w narzędzia, które w ekstremalnych sytuacjach pozwolą im usprawnić przejazd.
Jak mówi rzecznik, zgromadzony sprzęt, m.in. łopaty, miotły, nagrzewnice, sól, łomy i pochodnie mają zapewnić, że składy będą mogły pokonywać swoje trasy bez przeszkód w zimowym sezonie:
Bartłomiej Wnuk: W 6 miastach na terenie województwa śląskiego znajdują się Posterunki Rewizji Technicznej Kolei Śląskich, w których wykonywane są przeglądy i oględziny pociągów. Na stanie jest także pół tony soli, ponad 6 ton piasku, które w razie potrzeby mogą być szybko uzupełnione. Przygotowanie i zimowe utrzymanie szlaków kolejowych to właśnie zadania PKP PLK, przed sezonem obejmują m.in. usuwanie drzew zagrażających powaleniem na tory lub sieć trakcyjną czy montaż zasłon przeciwśnieżnych w miejscach szczególnie narażonych na zawiewanie śniegiem.
Za przygotowanie torów do zimy odpowiada zarządca infrastruktury kolejowej, ale przewoźnicy również gromadzą sił i środki, aby być gotowym na trudności w podróży w razie załamania pogody.
Informował Bartłomiej Wnuk z Kolei Śląskich.
Czytaj także: