Teleporada. Częstochowa przypomina gdzie dzwonić gdy przychodnia zamknięta
Urząd Miasta w Częstochowie na swojej stronie internetowej przypomina infolinii uruchomionej przez resort zdrowia, dzięki której – jak zapewnia MZ – będzie można uzyskać poradę także w nocy, w weekendy i święta. Teleporada możliwa pod numerem 800 137 200.

Z usługi Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) można skorzystać poza godzinami pracy przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej. To teleporada w przypadku
- nagłego zachorowania,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Poradę pielęgniarki, położnej lub lekarza będzie można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 18.00 – 8.00 oraz w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 do 8.00 następnego dnia.
Teleporada, jak skorzystać?
Aby skorzystać z usługi należy zadzwonić pod nr 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. W ciągu trzech godzin od jego wypełnienia z pacjentem skontaktuje się specjalista, który przeprowadzi wstępny wywiad.
Podczas rozmowy oprócz porady medycznej będzie można uzyskać także e–receptę, e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19 oraz e–zwolnienie.
Ważne
Infolinia jest obsługiwana nie tylko w języku polskim, ale także angielskim i ukraińskim.
Czytaj także: