Radio Jura Home

Moje Miasto Moje Radio • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Szybciej i wygodniej – tak ma wyglądać od teraz podróż koleją między Częstochową a Zawierciem

Facebook Twitter

To efekt realizowanego unijnego projektu opiewającego na kwotę 370 mln złotych.

Co konkretnie udało się za te pieniądze wykonać o tym Katarzyna Fica:

Po pierwsze podróże mają być krótsze, tę trasę pociąg pokona o 10 min szybciej – czyli do Zawiercia dojedziemy nie w 50 a w 40 minut. Zmodernizowane tory – ( mówimy o 70 kilometrowym odcinku) i urządzenia pozwolą zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km/h. Inwestycja zapewni przy tym także sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie. Po drugie – ma być też wygodniej. Powstały nowe perony w Częstochowie Raków i Korwinowie. Podobnie jest na stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole.. Perony są wyższe, dobrze oświetlone i mają antypoślizgową nawierzchnię. Zamontowano nowe wiaty i ławki. Dla podróżnych wygłaszane są komunikaty głosowe oraz umieszczono informacje w gablotach. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. W Żarkach Letnisko i Częstochowie Raków oraz w Myszkowie i Myszkowie Mrzygłodzie budowane są przejścia podziemne, które będą wyposażone w windy.

Codziennie na trasie Częstochowa – Zawiercie kursuje kilkadziesiąt pociągów.

Pociągi kursują po dwóch nowych torach na odcinku Częstochowa – Poraj oraz z Myszkowa do Zawiercia. Jest nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania na 70 km torów. W ramach projektu wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, a zamontowane tam nowoczesne urządzenia, zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Na odcinku Myszków – Poraj zakończono prace na jednym z dwóch torów. Roboty przenoszą się na drugi tor. Do już przebudowanych peronów dołączą też nowe, sąsiednie perony w Myszkowie Nowej Wsi, Żarkach Letnisko i Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj.

Wartość zadania wynosi 370 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł. Zakończenie projektu planowane jest na koniec 2020 r.

Inwestycja w liczbach:

10 stacji i przystanków bardziej dostępnych dla pasażerów
15 przejazdów kolejowo–drogowych z dodatkowymi urządzeniami
88 km nowych torów
88 km nowej sieci trakcyjnej
20 mostów przebudowanych

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj