System rekrutacyjny i internetowe serwisy rekrutacyjne – czy da się to połączyć? [MATERIAŁ PARTNERA]
Internetowe serwisy rekrutacyjne to najpopularniejszy kanał do pozyskiwania pracowników. Codziennie korzystają z nich tysiące osób, porównując nowe oferty i poszukując tych, które pomogą im zrobić kolejny krok w swojej karierze. Jak połączyć korzystanie z nich z systemem rekrutacyjnym? Podpowiadamy.
Portale rekrutacyjne cieszą się dużą popularnością z uwagi na częstotliwość pojawiania się ofert oraz wygodne opcje wyszukiwań. Na rynku jest ich coraz więcej, zwłaszcza tych specjalistycznych, związanych z daną branżą. Popularną alternatywą jest korzystanie z facebookowych grup czy LinkedIn. Jednak to właśnie portale ogłoszeniowe są na pierwszym miejscu zarówno wśród tych, którzy poszukują pracowników, jak i tych, którzy szukają pracy.
W związku z rosnącą popularnością systemów rekrutacyjnych ATS wiele osób zastanawia się, jak połączyć oba te elementy. Na szczęście, nie jest to trudne. ATS projektowane są w taki sposób, aby możliwa była integracja różnych serwisów w ramach platformy. Dzięki temu dystrybucja treści oraz zbieranie aplikacji jest zdecydowanie łatwiejsze. Firmy oferujące usługi typu ATS biorą pod uwagę fakt, że obecnie powszechna jest publikacja ogłoszeń w różnych kanałach komunikacji.
System rekrutacyjny ATS – czym jest i dlaczego warto w niego zainwestować?
System rekrutacji elektronicznej ATS (Applicant Tracking System) to platforma umożliwiająca zarządzanie rekrutacją. Jak dowiadujemy się ze strony https://www.elevatosoftware.com/ można zaprojektować w niej szczegółowo cały proces pozyskiwania pracownika, a następnie zarządzać jego poszczególnymi częściami. System do rekrutacji:
- umożliwia projektowanie rozbudowanych formularzy i zadań testowych;
- porządkuje proces rekrutacyjny;
- ułatwia komunikację na wszystkich etapach rekrutacji;
- pozwala na zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych;
- integruje ogłoszenia na różnych portalach i innych kanałach komunikacji;
- porządkuje i kataloguje informacje zawarte w formularzach rekrutacyjnych oraz CV kandydatów.
Jak widać, korzyści, jakie system rekrutacji może zagwarantować firmie, czynią z niego świetną inwestycję, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.
Jak publikować ogłoszenia o pracę na internetowych serwisach rekrutacyjnych?
Korzystając z tego rodzaju serwisów, warto pamiętać o tym, aby nie ograniczać się do minimum informacji. Wiele firm decyduje się na przygotowanie własnych grafik, które wstawiane są zamiast treści. Dzięki temu mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów, a jednocześnie zaprezentować informacje na własnych warunkach – w atrakcyjniejszy sposób.
Coraz powszechniejszą praktyką jest również umieszczanie w internetowych serwisach rekrutacyjnych odnośników do zewnętrznego formularza, który kandydat powinien wypełnić. Zaprojektować można go w systemie ATS, korzystając z gotowych modułów lub wprowadzając własne.
Oprogramowanie umożliwia umieszczenie w formularzu między innymi gotowych zgód, które musi potwierdzić kandydat przed złożeniem aplikacji. Mowa o zgodzie na przetwarzanie danych w procesie trwającej rekrutacji (a także ewentualnie przyszłych procesów rekrutacyjnych). Jest ona wymagana w związku z dyrektywą RODO, która reguluje procesy zarządzania danymi i nakłada na ich administratorów obowiązek informacyjny.
Nawet jeśli nie skorzystasz z takiej opcji, CV kandydatów pozyskiwane w ramach ogłoszenia możesz gromadzić w ramach jednej platformy ATS, co znacznie ułatwia przetwarzanie informacji i wyłanianie najbardziej wartościowych kandydatów.
Program do rekrutacji możesz wypróbować – wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnego okresu próbnego.