Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Strefa empatii – pomoc psychologiczna dla uczniów, młodzieży, nauczycieli w miejskim projekcie

Facebook Twitter

W Częstochowie uruchomiona została nowa odsłona projektu pod hasłem „Strefa Empatii”. Realizując ten pomysł urzędnicy chcą ułatwić dzieciom, młodzieży i ich rodzicom dostęp do psychologa czy psychoterapeuty. Okazało się to szczególnie ważne i pożądane po dłuższym okresie izolacji, spowodowanym pandemią.

fot. czestochowa.pl

W tej edycji projekt zakłada także wsparcie osób ze wschodu:

Lockdown spowodował wiele kłopotów. Młodzi ludzie byli zamknięci w domach, grali, nie komunikowali się ze sobą. Powrót do szkoły dla każdego czy powrót do pracy po dłuższej nieobecności jest trudny, powrót do szkoły do nowej grupy rówieśniczej po półrocznej niemożliwości spotykania się jest bardzo trudny. Teraz młodzi ludzie wrócili do szkół, mają wiele wyzwań z tym, że uczyli się zdalnie, to był inny sposób nauczania, a egzaminy są takie, jakie były.

Młodzi ludzie często nie potrafią rozwiązywać sami swoich problemów, mają kłopoty z koncentracją i nauką

– mówi Agata Wierny – pełnomocnik prezydenta ds. równych szans. Stąd potrzeba lepszego dostępu do fachowców. W realizacji pomogą m.in. specjaliści z UJD, którzy wesprą nauczycieli w szkołach.

Prawda jest taka, że rdzeniem naszej uczelnianej osobowości jest to, aby myśleć o nauczycielach, wspierać nauczycieli i to jest kierunek działań, który jest nam bardzo bliski, szczególnie w obecnej sytuacji – zarówno świat pocovidowy, jak i sytuacja, która się dzieje na Ukrainie, i z tym, czy mi się mierzymy w momencie, kiedy uczniowie ukraińscy pojawią się w polskich szkołach

– ocenia dr Adrianna Sarnat-Ciastko z częstochowskiego Uniwersytetu im. Jana Długosza. Realizacją pomocy psychologicznej dla młodzieży na zlecenie miasta zajmie się jedna z fundacji:

Organizujemy szczególnie warsztaty profilaktyczne z zakresu profilaktyki uzależnień, przeciwdziałaniu przemocy, zachowaniem ryzykownym. Udzielamy również – co jest niezwykle cenne – konsultacji indywidualnych. Ogromnym atutem tego projektu jest to, że młodzież może skorzystać z konsultacji u osób z zewnątrz, nie zawsze chce korzystać u pedagogów i psychologów na terenie szkoły

– mówi Małgorzata Morel-Beza z fundacji „In Corpore”. Póki co zaplanowano program pilotażowy, który potrwa 3 miesiące.

 

Zobacz także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj