Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Rozpoczęła się akcja wymiarowa – dostarczanie decyzji w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości na 2021 rok

Facebook Twitter

Podobnie jak w ostatnich latach, decyzje podatkowe otrzymują wszyscy właściciele i współwłaściciele nieruchomości, ale podatek trzeba zapłacić tylko jeden.

Ze względu na sytuację epidemiologiczną, w tym roku decyzje podatkowe doręczane są do mieszkańców za pośrednictwem Poczty Polskiej jako przesyłka polecona.

Urząd Miasta przestrzega, aby nie przyjmować żadnych przesyłek dotyczących podatku od nieruchomości od osób podających się za pracowników Urzędu Miasta a w przypadku takiej sytuacji, zadzwonić pod urzędowy numer 34 37 07 434. Decyzje podatkowe jako odrębną przesyłkę otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego ilu ich jest. W przypadku wpłat podatku proporcjonalnie do posiadanych udziałów podział kwoty podatku leży w gestii współwłaścicieli.

Jak dodają urzędnicy, o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy.

W terminie 14 dni od daty zaistnienia takiej zmiany. Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości. Na decyzjach podatkowych znajduje się indywidualny numer rachunku bankowego, na który wpłat dokonać można osobiście m.in. bezprowizyjnie w kasie Banku Handlowego zlokalizowanej w budynku Urzędu Miasta przy ul. Śląskiej, we wszystkich placówkach pocztowych na terenie całego kraju lun też kartą płatniczą na stanowisku D biura obsługi interesantów. Skorzystać można także z osobistej bankowości elektronicznej

– informuje Włodzimierz Tutaj, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj