Remonty na przejazdach kolejowych – objazdy do piątku
Trwa remont przejazdu kolejowego przy Karłowicza i Rząsawskiej na Wyczerpach. Jeszcze do piątku (20.11), kierowcy zmuszeni są wybrać objazd przez Solną, Wypoczynku do Rząsawskiej. Do końca tygodnia również przejazd w ul. Cmentarnej pozostanie zamknięty.
Dla samochodów objazd prowadzi ulicami: Tartakową, Kiedrzyńską i Wałami Dwernickiego przez sąsiedni czynny przejazd lub przez ronda u zbiegu Wałów Dwernickiego z ul. Warszawską. To następstwo remontów przejazdów jakie Polskie Linie Kolejowe prowadzą na trasie między Częstochową a Zawierciem. Prace mają zakończyć się w piątek wieczorem.
PKP Polskie Linie Kolejowe remontują przejazdy na trasie między Częstochową, a Zawierciem. To w sumie ponad 50 przejazdów kolejowo-drogowych w naszym mieście i poza nim. Dzięki unijnemu dofinansowaniu ma być na nich bezpieczniej: pojawia się nowa nawierzchnia, sygnalizacja, kilka wyposażono w rogatki.
Rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, nowa nawierzchnia skrzyżowań powstały dzięki modernizacji linii kolejowych i tzw. programowi przejazdowemu. Do końca roku prace obejmą jeszcze osiem przejazdów. Wzrósł poziom zabezpieczeń na przejazdach w Starym Cykarzewie na linii kolejowej Częstochowa – Wyczerpy – Chorzew – Siemkowice w Glinicy czy w Lublińcu.
Mówi rzecznik Katarzyna Głowacka z Polskich Linii Kolejowych. W Częstochowie prace trwają jeszcze na Wyczerpach oraz na przejeździe w ul. Cmentarnej, zakończą się w ciągu kilku dni. Zmiany widoczne są też poza Częstochową…
Na linii Częstochowa – Zawiercie na przejazdach w Poraju, w Zawodziu i Osinach obok sygnalizacji świetlnej zamontowano rogatki, co dodatkowo wpłynęło na podniesienie bezpieczeństwa. Również w tym roku na wskazanym odcinku Częstochowa-Zawiercie na dziewięciu przejazdach przewidziano nowe urządzenia. Już cztery przejazdy w Poraju czy Korwinowie mają nowe urządzenia a na pozostałych pięciu m.in. w Żarkach-Letnisko i Masłońskim Natalin zostaną wymienione do końca roku.
Prace w regionie będą kontynuowane w grudniu, informowała Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.