Przydatne rady od miejskiego rzecznika konsumentów w Częstochowie
Uważajcie na zakupach przed świętami. W radiu Jura mamy przydatne rady od miejskiego rzecznika konsumentów w Częstochowie.
Przydatne rady od miejskiego rzecznika konsumentów w Częstochowie
Wojciech Krogulec przypomina, nie w każdej sytuacji podarki, które okażą się nietrafione, da się wymienić lub oddać:
Wojciech Krogulec: Kupując w sklepie stacjonarnym, nie mamy możliwości zwrotu towaru, w związku z czym powinniśmy każdorazowo pytać sprzedawcę, czy jeżeli by nam z jakichś względów ten towar nie odpowiadał, będziemy mogli go zwrócić czy wymienić, to każdy przedsiębiorca może we własnym zakresie takie zasady sobie ukształtować, ale nie mamy takiego prawa jak mamy w przypadku zakupów na odległość, czyli przez internet, że możemy w ciągu 14 dni zwrócić taki towar.
Warto podejść do zakupów rozsądnie:
Wojciech Krogulec: Trzeba troszkę się do tego przygotować, zaplanować sobie co chcemy kupić, jaki budżet chcemy na to przeznaczyć. Starajmy się już wcześniej zaplanować sobie i obserwować jak kształtują się ceny. Tutaj narzędzie takie, które od stycznia ubiegłego roku zaczęło funkcjonować w przepisach prawa, tzn. dyrektywa omnibus nam to ułatwi, ponieważ przedsiębiorcy mają obowiązek w przypadku prowadzenia jakiejkolwiek promocji cenowej, podać również cenę sprzed 30 dni najniższą i mamy możliwość obserwowania, czy rzeczywiście ta promocja, która aktualnie jest, jest faktycznie taką atrakcyjną promocją.
W okresie świątecznych czy noworocznych promocji warto też pamiętać o tym, jakie mamy prawa związane z reklamacją:
Wojciech Krogulec: Nawet jeżeli kupimy towar na wyprzedaży, to on jest takim samym towarem pełnowartościowym, który podlega reklamacji, w związku z tym jakiekolwiek informacje, że towary zakupione w promocji nie podlegają reklamacji, jest absolutnie niedopuszczalne. Ta presja, że tylko jeden dzień albo tylko dzisiaj i to ma skłonić nas do tego, żebyśmy podejmowali szybko decyzje, nie zastanawiając się nad tym. I również żonglowanie cenami, chociaż dyrektywa omnibus powoduje, że mamy możliwość obserwowania, jak ta cena się kształtowała, ale te przypadki, gdzie podwyższone były ceny przed wyprzedażą, a później obniżane, no niestety jeszcze się zdarzają.
– radzi miejski rzecznik konsumentów w Częstochowie Wojciech Krogulec.
Czytaj także: