Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

R E K L A M A

R E K L A M A

Przedłużenie Korfantego i połączenie z Bugajską oddane do użytku

Facebook Twitter

Przedłużenie ulicy Korfantego i połączenie z ul. Bugajską zostało oficjalnie oddane do ruchu.

przedłużenie korfantego
fot. Częstochowa.pl

Przedłużenie Korfantego – łatwiej dojechać do strefy, ale i rowerem na Jurę

2 km liczy przebudowany fragment ulicy, która usprawni wyjazd w kierunku Jury, jak i poprawi możliwość dojazdu do strefy przemysłowej, również dla pracowników spoza Częstochowy.

Joanna Holi-Sosnowska: Cała inwestycja miała na celu po pierwsze skomunikowanie terenów Specjalnej Strefy Ekonomicznej z drogą krajową 46 i umożliwienie również wyjazdu na drogę krajową byłą DK1 obecnie 91. Kolejnym celem było również skomunikowanie przede wszystkim połączeń rowerowych miasta z Gminą Olsztyn, ale także z innymi gminami jurajskim.

Mówi Radiu Jura dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie – Joanna Holi-Sosnowska.

Koszt całej inwestycji to 60 mln zł, z czego połowa została dofinansowana z Polskiego Ładu. Zadanie zakończono przed czasem, a kierowcy mogą od tego tygodnia oficjalnie korzystać z nowego odcinka jezdni wraz ze zbudowanym mostem.

Witold Bembenek: Inwestycja została zakończona 5 miesięcy przed terminem kontraktu. Sprawna organizacja, przebieg też w szczerym polu, w lesie nie komplikował prac. Cała droga podczas jej budowy była udostępniona też mieszkańcom i odbywał się po niej ruch, oczywiście z ograniczeniami dwukrotnymi to raz było wykonywanie warstwy zielony na całej trasie. Drugi raz to był montaż przejazdu kolejowego.

Jak mówi Witold Bembenek, przedstawiciel głównego wykonawcy, duże wyzwanie stanowiła budowa wiaduktu kolejowego, który powstał w porozumieniu z PKP.

Witold Bembenek: I oczywiście musieliśmy uzyskać zgodę PKP na takie postępowanie. Oczywiście dla PKP było to wygodniejsze, bo znacznie skróciło czas zatrzymania tego toru dla ruchu. Z naszej strony wymagało to dobrej koordynacji, bo też tutaj nikt tego nie widzi, ale dużo było mediów do przebudowy w trakcie rozbiórki tego nasypu. Bo i linie PKP, linie, o których nie można mówić, też były w trakcie. Tak to przebiegało.

Dodaje przedstawiciel wykonawcy inwestycji. Przypomnijmy, bez przeszkód przejedziemy nowym fragmentem drogi od skweru Lotników do ul. Bugajskiej. Powstał też nowy wiadukt kolejowy dla relacji Częstochowa–Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym.

Joanna Holi-Sosnowska: Budowa nowego połączenia objęła 1,8 kilometra, jeżeli chodzi o długość wybudowanej i przebudowanej drogi. Tyle samo wynosi również wybudowany ciąg pieszo-rowerowy. W ramach inwestycji wykonano również łącznice, które pozwalają wygodnie włączyć się w ciąg drogi krajowej DK 46 w kierunku Olsztyn-Częstochowa. Wykonany został również wiadukt kolejowy. Do tego oczywiście powstało zupełnie nowe oświetlenie uliczne, odwodnienie.

Dodaje Joanna Holi-Sosnowska, dyr. MZD. Jak zaznacza miasto, całość miała być gotowa jesienią, tymczasem prace udało się przyspieszyć na tyle, że droga będzie czynna już w okresie letnim.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 18 marca 2025

R E K L A M A