Przebudowa linii tramwajowej zmierza ku końcowi
Przejedziemy już, ale nie bez problemów przez torowisko na skrzyżowaniu aleją Jana Pawła II z aleją Armii Krajowej. Powoli w tym rejonie wraca stała organizacja ruchu. Nadal jednak obowiązują zwężenia.
Jak usłyszeliśmy od rzecznika zarządu dróg, skrzyżowanie miało zostać w pełni oddane do użytku wczoraj (11.08), ale wystąpiły pewne komplikacje. Trzeba odczekać jeszcze ok 48 godzin aby beton odpowiednio się związał. Widać już jednak finisz prac związanych z przebudową linii tramwajowej na całej jej długości.
Do tej pory przebudowano 10 km toru pojedynczego – w tym pętlę „Raków”, pętlę „Fieldorfa-Nila”, zajezdnię MPK i odcinek od pętli przy ul. Fieldorfa-Nila do al. Jana Pawła II. We wrześniu planowane są roboty wykończeniowe, porządkowe, nasadzenia i montaż małej architektury. Wartość inwestycji sięga 115 mln zł. To największy projekt modernizacyjny w historii częstochowskich tramwajów. Łącznie z zakupem 10 nowoczesnych składów ,,Twist” drugiej generacji kontrakt opiewa na 204 mln zł, z czego 144 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków UE.