Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Po wielu latach oczekiwania przedłużenie ulicy 1 Maja nad torami kolejowymi ma połączyć się z ul. Krakowską

Facebook Twitter

Po licznych przymiarkach miasto zdecydowało się na realizację tej bardzo potrzebnej drogowej inwestycji. MZD ogłosiło przetarg w tej sprawie.

Informuje o tym rzecznik Maciej Hasik:

Maciej Hasik: Mówimy o inwestycji, która była szeroko konsultowana, pomysłów na jej realizację było mnóstwo, wybrany został wariant, który w najmniejszym stopniu ingerował w miejską zabudowę, w tym zabytkowego kompleksu ELANEX i też który minimalizuje koszty. Jeśli chodzi o kwotę, która będzie na ten cel przeznaczona – jeszcze jej nie znamy – ale aby ją poznać należało ogłosić przetarg. To postepowanie zostało wszczęte, ale do realizacji jeszcze trochę czasu minie.

Inwestycja obejmie odcinek o długości niemal 1200 m. Nad torami kolejowymi powstanie wiadukt drogowy. Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie już szuka wykonawcy, który wybuduje połączenie komunikacyjne ulic 1 Maja i Krakowskiej:

Maciej Hasik: Mówimy o zmianie geometrii skrzyżowania przy rondzie Mickiewicza, jego przebudowie,  jak i budowie ronda na ulicy Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Połączy te dwa punkty wiadukt wraz z drogami dojazdowymi, przeprawa przez tory, które dzielą miasto na pół. Tego po prostu brakowało. Będzie to element dopełniający inne inwestycje. Zarówno trwającą przebudowę alei Wojska Polskiego oraz drogi DK 46 wraz z nowym śladem. Będziemy mieć ten układ domknięty, dzięki temu te poprzednie inwestycje będą w pełni funkcjonalne.

Takie brakujące przedłużenie ulicy pozwoli znacząco odciążyć ruch w Śródmieściu, ułatwi dojazd do al. Wojska Polskiego, a poza tym w siatce ulic w centrum brakuje połączeń na linii wschód-zachód miasta. To ogromne przedsięwzięcie, które nie byłoby możliwe bez pieniędzy z zewnątrz.

Maciej Hasik: Udało się uzyskać promesę dofinasowania ze środków rządowych (…). Udało się uzyskać przyrzeczenie 60 milionów złotych. Jeśli tylko przetarg nie wskaże nam oderwanych od rzeczywistości kwot, to sądzimy, że wraz z wkładem własnym, które miasto będzie musiało wygospodarować, przedłużenie ulicy 1 Maja stanie się faktem w najbliższych dwóch latach.

– zapowiadał Maciej Hasik, rzecznik MZD. Nowe drogowe połączenie powinno docelowo zmniejszyć liczbę pojazdów z alei Wolności oraz alei NMP i lepiej skomunikować dzielnice z pominięciem ścisłego centrum. Planowane są też ekrany akustyczne, wyburzenie dwóch budynków, w tym jednego mieszkalnego. Miasto ma zagwarantowane na ten cel blisko 60 mln zł. Oferenci są poszukiwani w przetargu do 6 lutego.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj