Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Po Dobry Start, czyli świadczenie dla uczniów na wyprawkę szkolną – już tylko do ZUSu, od 1 lipca

Facebook Twitter

To spore zmiany dla rodziców, bo po świadczenie szkolne dla uczniów nie skierujemy się już do Częstochowskiego Centrum Świadczeń, a do ZUS-u. Chodzi o "Dobry Start”, czyli środki na szkolną wyprawkę, które będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do realizacji programu – będzie wypłacał świadczenie 300+. Od nowego roku szkolnego, czyli roku szkolnego 2021/2022 świadczenie tzw. 300+ będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Program uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny

– informuje Beata Kopczyńska, rzeczniczka ZUS-u w naszym województwie. To spora zmiana, ale i ważna informacja dla rodziców, który już na dniach mogą składać wnioski. Ich przyjmowanie ruszy od lipca:

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS, portalu emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępniły taką możliwość swoim klientom. Jesteśmy przygotowani do rozpoczęcia obsługi tego zadania zarówno pod względem organizacyjnym, jak i informatycznym. Nasza Platforma Usług Elektronicznych sprawdziła się już przy innych zadaniach. Prawie wszystkie wnioski w ramach tarczy antykryzysowej były obsługiwane przez PUE, podobnie z Polskim Bonem Turystycznym. 

To też świadczenia, których obsługę prowadzi już od miesięcy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Gdyby ktokolwiek miał problem ze złożeniem wniosku o „Dobry Start”, nie miał profilu ani internetu, może skontaktować się z urzędnikami ZUS-u.

Pracownicy ZUS w placówkach zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych i poprawnym wypełnieniu wniosku. Jeżeli ktoś będzie miał problem z założeniem profilu na PUE albo będzie miał problem z wypełnieniem wniosku, zachęcamy do kontaktu z nami. Nasi eksperci są dostępni we wszystkich salach obsługi klienta. Pomogą w tym zakresie. Zatem jeżeli ktoś nie ma dostępu do internetu, nie wie jak wypełnić wniosek o 300+, jesteśmy do dyspozycji naszych klientów

– informowała nas Beata Kopczyńska, rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w regionie.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj