Nowy rozkład Kolei Śląskich. Nowe połączenie, przystanki, a pociągi mają jechać szybciej
Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich wchodzi w życie w najbliższą niedzielę, 15 grudnia. Jak zapowiadają w kolejowej spółce przybędzie połączeń i przystanków, a pociągi pojadą szybciej.

Nowy rozkład Kolei Śląskich od 15 grudnia
Mimo przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego i innych remontów prowadzonych przez PKP PLK, Koleje Śląskie uruchomią 30 pociągów dziennie więcej niż dotychczas. W rozkładzie jazdy regionalnego przewoźnika przybędzie nie tylko połączeń, ale i obsługiwanych przystanków – w Chorzowie, Zabrzu, Sosnowcu i Krakowie. Część pociągów pojedzie
też szybciej niż do tej pory. Spore zmiany dotyczą kursów pociągów w naszym regionie.
Nowe pary połączeń z Częstochowy
Najczęściej wybieraną linię w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich wzmocni dodatkowa para połączeń: pociąg z Gliwic dowiezie pasażerów na godz. 7 do Częstochowy, a pociąg przyspieszony odjedzie z Częstochowy o godz. 17:27 w kierunku Gliwic.
To jedna z wielu nowości, o które prosili nasi pasażerowie. Przez cały rok analizujemy wszystkie uwagi zgłaszane przez pasażerów telefonicznie i w formularzu na stronie www.kolejeslaskie.pl
– mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Nowe połączenia zostaną także uruchomione na linii S13 Częstochowa – Lubliniec. Pierwszy poranny pociąg wyjedzie ze stacji Lubliniec o godz. 5:40, by dotrzeć do Częstochowy o godz. 6:14. Drugi, wieczorny, wyjedzie z Częstochowy o godz. 20:07, by dotrzeć do Lublińca o godz. 20:41.
Wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy, po blisko trzyletniej przerwie, na tory wrócą pociągi kursujące między Lublińcem, a Katowicami, przy okazji rozpoczynając obsługę nowego przystanku – Chorzów Uniwersytet. Zlikwidowany z kolei zostanie przystanek Bytom Północny, ale w jego miejsce w późniejszym czasie zostanie uruchomiony nowy – Bytom
Stroszek.
Pociągi linii S9 będą skomunikowane na stacji Tarnowskie Góry z pociągami w kierunku Chorzowa Batorego i odwrotnie.
W dniach 4 – 6 lutego na odcinku Myszków – Zawiercie został zaplanowany przegląd sieci trakcyjnej, co wiążę się ze wstrzymaniem ruchu. Na zamkniętym odcinku zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa, której autobus będzie skomunikowany z pociągami w stacji Myszków oraz Zawiercie.
Taniej do Pyrzowic
Dojazd na lotnisko będzie promowany przez Koleje Śląskie specjalną ofertą – “Taniej do Pyrzowic”. Promocja obejmie wszystkie przejazdy pociągami Kolei Śląskich w relacjach “od” i “do” stacji Pyrzowice Lotnisko “z” i “do” dowolnej stacji na odcinku Gliwice – Tarnowskie Góry i Katowice – Tarnowskie Góry. Niezależnie od dystansu bilet z oferty „Taniej do Pyrzowic” będzie dostępny w zryczałtowanej cenie 13 zł.
Promocja łączy się z ulgami ustawowymi i pozwala na zauważalne oszczędności. W przypadku przejazdu z Katowic do Pyrzowic cena biletu z oferty „Taniej do Pyrzowic” jest niższa o 7,20 zł. Z kolei podróżujący na lotnisko z Gliwic oszczędzą 8,70 zł. Oczywiście, system lub kasa Kolei Śląskich zawsze nalicza niższą cenę i jeśli taka wynika z taryfy kilometrowej, uwzględni właśnie nią. Na przykład w przypadku podróży z Nakła Śląskiego czy Radzionkowa podróżni zapłacą za bilet do Pyrzowic nie 13 zł, a 11,60 zł
– mówi Bartłomiej Wnuk.
Nowy rozkład Kolei Śląskich – jest pociąg do Zakopanego
W nowym rocznym rozkładzie jazdy będzie też coś dla miłośników dalszych podróży. Na tory wróci pociąg Ornak do Zakopanego, który podobnie jak w okresie wakacyjnym pojedzie w wydłużonej relacji z Częstochowy. Podróżować Ornakiem będzie można raz dziennie, tam i z powrotem w dni wolne od 21 grudnia do 2 marca oraz od 19 czerwca do 28 września, a dodatkowo także 27 grudnia, 2 maja i 20 czerwca.
Na kształt nowego rocznego rozkładu jazdy mają wpływ inwestycje, które będą prowadzone w nadchodzącym roku przez PKP PLK. Najważniejsze to modernizacja katowickiego węzła kolejowego oraz modernizacja linii kolejowych nr 1 (odcinek Będzin – Katowice), 139 (odcinek Kobiór – Czechowice-Dziedzice), 97 (odcinek Żywiec – Sucha Beskidzka) i 93 (odcinek od Zabrzegu do granicy).
Mimo utrudnień, które generują te prace, Koleje Śląskie uruchomią w nowym rocznym rozkładzie jazdy 30 połączeń dziennie więcej niż dotychczas. Po rekordowym 2023 roku, kiedy przywieźliśmy niemal 22 mln pasażerów, wszystko wskazuje na to, że 1 stycznia będziemy świętować kolejny rekord
– zapowiada Krzysztof Klimosz, prezes zarządu Kolei Śląskich.
Czytaj także: