Garniec Smaków

Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Na Śląsku wybieramy numer alarmowy najczęściej

Facebook Twitter

Z okazji Europejskiego Dnia Numeru Alarmowego, służby wojewódzkie na Śląsku podsumowały statystyki dotyczące numeru 112. Okazało się że wybieramy go bardzo często, a w wielu przypadkach niezasadnie. 43% wszystkich telefonów to zgłoszenia, które nie powinny trafić do śląskiej centrali 112.

Mariusz Osyra w tym temacie zna więcej szczegółów…

Śląscy operatorzy numerów alarmowych odbierają zgłoszenia przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, także w dni wolne – święta i weekendy. W danych statystycznych można doszukać się pewnych prawidłowości. Jak się okazuje gdy korzystamy z dni wolnych od pracy, wtedy pod 112tką mają ręce pełne pracy informuje katowicka centrala. Średnio od 6,5 do 7 tys. zgłoszeń wpływa dziennie do katowickiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego, odbiera je 103 operatorów. W ubiegłym roku otrzymali prawie 1,8 mln zgłoszeń, z czego około 1 mln stanowiły zgłoszenia zasadne, 800 tys. to telefony w sprawach nie przeznaczonych pod numer alarmowy. Niestety, ciągle nie wiemy kiedy go używać. Liczba zgłoszonych spraw jest na tyle duża, że to najwyższy wynik spośród wszystkich centrów w kraju.

 

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj