Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Mieszkańcy postulują przedłużenie autobusowej linii nr 23. Urząd Miasta odpowiada

Facebook Twitter

Dlaczego autobus linii nr 23 nie może dojeżdżać do przystanku Mała tak jak autobusy linii nr 10, 24 i 100? Z takim pytaniem do Biura Inżyniera Ruchu oraz do nas zwróciła się słuchaczka z prośbą o interwencję.

Mieszkańcy oraz osoby dojeżdżające do pracy muszą korzystać z przesiadki w II Alei NMP, tracąc czas i podróżując do celu dwoma autobusami. O rozkłady jazdy pytaliśmy więc w magistracie:

Biuro Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta odpowiadało na wnioski o wydłużenie trasy objazdowej linii nr 23. Odbycie podróży przesiadkowej jest stosunkowo łatwe dla pasażerów. Biuro Inżyniera Ruchu podkreśla także, że pasażerowie z różnych linii, kursujące z innych dzielnic są w takiej samej sytuacji. Również korzystają z tego rozwiązania, które zakłada przesiadkę na jedną z linii kursujących do ul. Krakowskiej i do Kanału Kohna, 10, 24, linia nr 100

– wyjaśnia rzecznik w magistracie Włodzimierz Tutaj. Jednak mieszkańcy piszą do nas, że rozkłady są tak ułożone, że wydłużają im drogę do pracy co najmniej o 20 minut, a i tak od przystanku Mała muszą iść pieszo. Dodajmy, że oprócz instytucji państwowych na ulicy Rejtana znajduje się szkoła, sytuacja skomplikuje się więc dodatkowo od września.

W przyszłości Biuro Inżyniera Ruchu nie wyklucza kolejnych zmian, jeżeli będą one uzasadnione i wnioski będą się ze strony pasażerów/ mieszkańców powtarzać. Natomiast są one uzależnione od dalszego harmonogramu i postępu prac związanych z m.in. przebudową dawnej DK1 a także od możliwości finansowych

– dodaje Włodzimierz Tutaj. Mieszkańcy sygnalizują, że problemy pojawiają się dla osób, które potrzebują dotrzeć do urzędów przy ulicy Rejtana. Urząd Miasta nie przesądza sprawy, ale zwraca uwagę na utrudnienia podczas przebudowy DK1 i koszty zmian:

Trzeba pamiętać, że każda zmiana generuje koszty, generuje dodatkowe obciążenia dla MPK, które muszą być następnie rekompensowane z budżetu miasta. Te najważniejsze postulaty po generalnych zmianach wprowadzonych w organizacji transportu publicznego, w związku z rozpoczętą przebudową DK1 w Częstochowie, zostały skonsumowane m.in. wprowadzeniem linii nr 100. Nie da się tak zorganizować transportu, żeby trwające inwestycje nie pozostawały bez wpływu na komfort pasażerów

– informował nas Włodzimierz Tutaj, rzecznik Urzędu Miasta Częstochowy.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj