Mapa częstochowskiego rzemiosła, jako nowe narzędzie w internecie wreszcie się wyłania
Zapowiadana już kilka miesięcy temu Częstochowska Mapa Rzemiosła, zaczyna wreszcie działać w internecie.
Ma mieszkańcom skrócić drogę do fachowca, rzemieślnika, przybliżyć ich pracę. Korzystając z nowego narzędzia, będzie nam łatwiej znaleźć specjalistę, którego usług akurat potrzebujemy.
Tomasz Jamroziński: Rodzaj platformy kojarzącej częstochowskich rzemieślników z potencjalnymi klientami. Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta wcześniej zachęcało miejscowych rzemieślników do zainteresowania się pomysłem wspólnego opracowania mapy rzemiosła – narzędzia, które przyda się wszystkim szukającym specjalistów w takim czy innym rzemieślniczym fachu, bardziej czy mniej nietypowym. Pracownie, sklepy czy warsztaty nieraz są tuż pod ręką, ale brakuje im promocji, a więc zaistnienia w świadomości mieszkanek i mieszkańców Częstochowy.
Mapę Rzemiosła promuje aktywnie częstochowski samorząd, wspierając w ten sposób małych, lokalnych przedsiębiorców. O pomyśle mówi Tomasz Jamroziński z biura prasowego w magistracie. Szczególnie ważne, że mapa rzemiosła w sieci, ma zawierać informacje o fachowcach z dziedzin nieoczywistych, często rzadkich czy zapomnianych. Zdarza się że właśnie przedstawicieli starych zawodów i ich usług najtrudniej znaleźć.
Tomasz Jamroziński: Mapa ta ma być zatem otwartym przedsięwzięciem. Będzie mogła rozrastać się w miarę tego czy nadal akces będą zgłaszać kolejni rzemieślnicy. Do końca roku gotowe będzie konkretne narzędzie internetowe, przez które szybko wyszukamy interesującą nas specjalność, sklep czy zakład usługowy. W powstaniu Mapy Rzemiosła byli zaangażowani także młodzi ludzie, uczniowie Zespołu Szkół im. Bolesława Prusa. To dowód na to, że współpraca szkół – zwłaszcza tych branżowych – z lokalnymi firmami daje młodzieży realną szansę przetestowania jakie warunki są u danego pracodawcy, czym można się tam zajmować, czy warto w przyszłości ubiegać się o zatrudnienie. Korzystanie z niej ma być bardzo intuicyjne.
Pomysł na internetowe kojarzenie usługodawców i ich klientów przybliżał Tomasz Jamroziński z Biura Prasowego Urzędu Miasta.
Czytaj także: