Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Magistrat informuje, że od teraz łatwiej jest umówić się na wizytę w Referacie Komunikacji. Sprawdziliśmy na miejscu, czy rzeczywiście tak jest

Facebook Twitter

W tym tygodniu magistrat poinformował o wprowadzeniu zmian w Referacie Komunikacji w Wydziale Spraw Obywatelskich. Dzięki nim można łatwiej umówić się na wizytę. Chodzi o telefoniczną rezerwacje terminu. Cały czas internetowy system, nie jest bowiem aktywny.

A jak działa to w praktyce? O to na miejscu, przed budynkiem, w którym znajduje się Wydział Spraw Obywatelskich, mieszkańców Częstochowy dopytywała Katarzyna Fica:

Radio JURA: Jak się wchodzi – w jaki sposób, jakie są procedury?

Umawia się telefonicznie wcześniej na określoną godzinę, określony czas i termin. W pewnym momencie wychodzi urzędnik i wywołuje – w jakiej sprawie i zaprasza do urzędu.

Radio JURA: Jest problem, żeby się dodzwonić?

Momentami są problemy, żeby się dodzwonić. 2,3 próby i nie ma problemu.

Radio JURA: Wszystko w reżimie sanitarnym?

Raczej tak. Przestrzegane nadal mierzenie temperatury, obowiązkowa maseczka.

W pełnym reżimie sanitarnym, po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji terminu możemy przyjść do magistratu i w Wydziale Spraw Obywatelskich załatwić swoją sprawę. Takie są nowe wytyczne:

Radio JURA: Jak pan ocenia zasady reżimu sanitarnego?

Chyba tak powinno być. Są przepisy sanitarne i są stosowane. Myślę, że wszyscy przestrzegają i nikt nie ma z tym problemu. Natomiast jeżeli chodzi o samo załatwianie spraw, to nie rozumiem tego. Jest jakiś system, wychodzą i podają imiona. Idę po odbiór dowodu osobistego – mam problem, poszedłem, zgłosiłem, ale ani o imię, ani o nazwisko nikt nie zapytał. Nie wiem czy będę stał do 15 czy do jutra. Czekam. 

Radio JURA: Pozytywnie pan ocenia?

Raczej tak. Czasami chyba niekompetencja praktykantów, którzy tutaj są. Udzielają całkiem sprzecznych informacji na temat tego, jakie dokumenty trzeba przynieść, po co one są potrzebne. Później telefonują, przepraszają i odkręcają.

– naszymi rozmówcami był Krzysztof i Tadeusz. Trzeba zatem uzbroić się w cierpliwość. A zmiany w Referacie Komunikacji dotyczą też terminu zgłoszenia kupna i sprzedaży pojazdu. Mamy na to 60 dni. Szczegółowe informacje oraz numery telefonów do urzędników znajdziecie na radiojura.pl.

Aby zapisać się na wizytę celem załatwienia sprawy, interesantki i interesanci proszeni są o kontakt telefoniczny z Referatem Komunikacji pod wskazane nr telefonu: 34 37 07 722 lub 34 37 07 724. Tam usłyszą informacje o miejscu w kolejce oczekiwania. Po uzyskaniu połączenia, pracownik wydziału wyznaczy termin wizyty w referacie – konkretny dzień i godzinę.

Jednocześnie Referat Komunikacji informuje, że zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu można składać:
– osobiście w kancelarii urzędu, w budynku przy ul. Waszyngtona 5
– pocztą na adres: 42-217 Częstochowa, ul. Waszyngtona 5 lub za pomocą platformy EPUAP

Przypominamy, że od 1 lipca 2021r. obowiązuje termin 60 dni na zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej. Termin ten został wydłużony, zgodnie z art. 31ia ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. 2020, poz. 1842 z późn. zm.).

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj