Koronawirus w Biurze Obsługi Interesanta częstochowskiego sądu
Koronawirus wykryty w Biurze Obsługi Interesanta częstochowskiego sądu. Niestety unieruchomił tutejsze okienka i wyłączył na najbliższe dni osoby, które zajmują się obsługą. Na miejscu spraw w biurze nie załatwimy, zamilkła też infolinia.
Taki stan ma utrzymywać się do 19 lutego.
Obsługa interesanta w sądzie okręgowym w Częstochowie do 19 lutego realizowana jest wyłącznie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Oznacza to, że w tym okresie Biuro Obsługi Interesantów jest nieczynne. Informacje można tylko uzyskać pod numerami telefonów podanymi na stronie internetowej Sądu Okręgowego w Częstochowie. Wynika to oczywiście z przypadku stwierdzenia koronawirusa na Biurze Obsługi Interesanta, dlatego całe biuro obsługi musiało zostać wyłączone z pracy i pracownicy są na kwarantannie albo w izolacji.
Jak mówi sędzia Dominik Bogacz, rzecznik częstochowskiego Sądu Okręgowego, ważne pytania i sprawy można kierować do placówki drogą elektroniczną. Działają też bez przeszkód kasy czy pozostałe sądowe jednostki w Częstochowie. Wizyty bezpośrednie interesantów w sądach są możliwe…
Wydziały sądu działają normalnie, rozprawy odbywają się planowo. W przypadkach, gdy z jakiegoś powodu rozprawa nie może dojść do skutku, to strony informowane są na bieżąco telefonicznie.
Radio Jura: Jeśli załatwić musimy jakąś sprawę bezpośrednio na miejscu to lepiej wcześniej zadzwonić, umówić się?
Najlepiej tak, bo wtedy można od razu uzyskać informację, co jest potrzebne i czy ta wizyta bezpośrednia jest konieczna. Najlepiej zadzwonić, bo czasami można załatwić sprawę telefonicznie. Oczywiście wtedy pracownik udzieli informacji, czy wizyta jest możliwa i w jakim konkretnym terminie. Tak jest najlepiej i najbezpieczniej rzeczywiście i dla interesantów, i dla pracowników sądu.
Z rzecznikiem częstochowskiego sądu Dominikiem Bogaczem rozmawiał Mariusz Osyra.