Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Już niemal od miesiąca działają infolinie uruchomione przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Facebook Twitter

MOPS w Częstochowie informuje o swoich działaniach pomocowych, ale często też kieruje do innych placówek i organizacji na naszym terenie.

fot. sabinevanerp/pixabay.com

Wszystko po to, by ułatwić dostęp do informacji w trakcie epidemii. O jakie sprawy najczęściej pytają dzwoniący?

Codziennie na infolinię dzwoni od kliku do kilkunastu osób. Najczęściej pytają o kontakt do instytucji i organizacji zajmujących się realizacją recept i niezbędnych zakupów. Pytania padają ze strony osób starszych oraz od osób na kwarantannie. Padają również pytania o możliwość uzyskania pomocy finansowej w związku z pogorszeniem się sytuacji życiowej. Wiele pytań dotyczy miejsca i zasad odbywania kwarantanny, możliwości otrzymania żywności lub ciepłego posiłku, skorzystania z usług opiekuńczych.

– informuje Olga Dargiel, rzecznik MOPS-u w Częstochowie. Mieszkańców wybierających numery infolinii najczęściej interesują też prawne obostrzenia, wprowadzane rządowymi rozporządzeniami zakazy i zasady obowiązujące w przestrzeni publicznej.

Pojawiają się także pytania ogólne dotyczące przepisów obowiązujących w związku z epidemią, zasad zapobiegania zakażeniu, a także możliwości wykonania badania na obecność wirusa. Zdarza się też, że zgłaszane są pracownikom MOPS prośby nieadekwatne do sytuacji i zakresu udzielanego wsparcia. Warto pamiętać, że obecnie wiele osób znajduje się w bardzo trudnej sytuacji życiowej i to właśnie im powinni poświęcić czas pracownicy służb i wolontariusze. Linie telefoniczne są czynne od 7.30 do 20.00, siedem dni w tygodniu.

– dodaje rzecznik Olga Dargiel z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Działające infolinie częstochowskiego MOPS-u to: 502 699 730 lub 695 025 068.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj