Jedno z największych skrzyżowań w Częstochowie potrzebuje przeprogramowania sygnalizacji
Jedno z największych skrzyżowań w Częstochowie wcale nie takie łatwe do pokonania. Szczególnie jeśli jesteśmy pieszymi.

Jedno z największych skrzyżowań w Częstochowie potrzebuje przeprogramowania sygnalizacji
O konieczności przeprogramowania sygnalizacji świetlnej w miejscu, gdzie al. Wojska Polskiego krzyżuje się z al. Pokoju i al. Niepodległości mówił miejski radny:
Krzysztof Świerczyński: Kwestia regulacji sygnalizacji świetlnej w rejonie estakady na Rakowie, a dokładnie całego tego skrzyżowania wlotu ulicy Jagiellońskiej, Niepodległości, 11 Listopada, al. Pokoju i al. Wojska Polskiego, dlatego, że już od miesięcy, odkąd w zasadzie zakończyła się przebudowa DK 91, mieszkańcy narzekają na to, że funkcjonowanie tej sygnalizacji świetlnej pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Temat poruszył miejski radny, kierując swoją interpelację do Miejskiego Zarządu Dróg. Trwają testy i przygotowania do przeprogramowania świateł na tym skrzyżowaniu.
Nie jest to jednak taka prosta sprawa
– odpowiadała na ostatniej Radzie Miasta dyr. częstochowskiego MZD:
Joanna Holi-Sosnowska: Skrzyżowanie pod estakadą jest chyba jednym z większych, jak nie największych skrzyżowań w mieście, które obsługuje wszystkie relacje poza ruchem samochodowym, tramwajowym, komunikacji publicznej, także pieszy i rowerowy i w tym zakresie rzeczywiście musimy przeprowadzić badania i kalibrację całej infrastruktury związanej z sygnalizacją na wszystkich relacjach, przeliczyć wszystkie czasy. Niestety, na niektórych relacjach zdarzy się tak, że czas oczekiwania zwłaszcza dla pieszych prawdopodobnie będzie dłuższy.
Oznacza to, że ułatwienia i usprawnienia się pojawią, ale niekoniecznie dla osób pieszych.
To właśnie przechodnie zgłaszali najwięcej problemów z przekraczaniem pasów w rejonie estakady na Rakowie
– mówił radny:
Krzysztof Świerczyński: Przejście dla pieszych na osi północ-południe na krańcu Alei Pokoju przez długi czas czerwone światło świeci się zarówno dla pieszych, jak i dla pojazdów. Prawdopodobnie te światła w jakiś sposób także są regulowane przyciskami, które się tam znajdują. Jeden z przycisków, który piesi powinni naciskać, znajduje się za drogą rowerową. W odwrotnym kierunku jest sytuacja z kolei odwrotna, że to rowerzysta powinien zejść z roweru i przekroczyć przejście dla pieszych, żeby nacisnąć przycisk, tak samo bardzo długo zajmuje przejście na osi wschód-zachód.
Sytuacja jest monitorowana, a służby drogowe mają reagować, zapowiada MZD. Dotyczy to również innych skrzyżowań szczególnie obciążonych ruchem samochodów:
Joanna Holi-Sosnowska: Skończymy po prostu wszystkie te obliczenia i o tym poinformujemy, bo zdajemy sobie sprawę, że w tym miejscu rzeczywiście jest problem, on występował też wcześniej, ale może troszeczkę w innej skali i tę przebudowę zdecydowanie udało się poprawić…
Czytaj także: