GDDKiA w Katowicach: Wyłania się przyszły kształt obwodnicy Blachowni i Herbów
Na razie to kwestia lat gdy cała trasa będzie gotowa, ale przymiarki są bardzo konkretne. Szczególnie, że od października 2020 roku proponowano już trzy różne wersje dla tej drogi.

Szacowany czas czytania: 01:16
Obwodnica ominie Herby, Pietrzaki czy Trzepizury i włączy się w węzeł autostradowy A1 Częstochowa – Blachownia:
Marek Prusak: Złożyliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla ponad 12,5 kilometrowej obwodnicy Blachowni i Herb w ciągu DK46. Przy dalszym sprawnym procedowaniu przygotowania inwestycji – głoszenie przetargu pod koniec 2026 roku. Natomiast roboty budowlane powinny zostać wykonane pomiędzy 2029 a 2031 rokiem.
Zapowiada Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w woj. śląskim. Mieszkańcy jeszcze trochę poczekają, bo obwodnicą przejedziemy zapewne dopiero po 2031 roku. Czy znamy już konkretny przebieg trasy?
Marek Prusak: W wariancie rekomendowanym, obwodnica Blachowni i Herb przebiegać będzie po nowym śladzie od północy omijając miejscowości, Herby, Pietrzaki, oraz Trzepizury, a następnie od południa ominie dzielnicę Blachowni – Ostrowy. Do autostrady A1, trasa włączy się z wykorzystaniem istniejącego obiektu na węźle Częstochowa – Blachownia.
Obwodnica w proponowanym przebiegu ma liczyć 12,5 km długości, podsumowuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA. Inwestycja realizowana będzie w systemie projektuj i buduj w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic. Celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miejscowości, głównie dla poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Herb i Blachowni.
Czytaj także: