GDDKiA informuje o sukcesywnym udostępnianiu kolejnych fragmentów DK91 po przebudowie
Obecnie prace budowalne trwają na dystansie 14,5 km tej trasy. Prace na krajowej drodze kosztują 296 mln zł. Jak mówi Szymon Haczyk z katowickiego oddziału dyrekcji, od kilku dni można już przejechać nową drogą między Zawadą a Siedlcem Dużym w kierunku Częstochowy.

Szacowany czas czytania: 01:46
Od półtora roku prace trwają też między Siedlcem Dużym, a Koziegłowami:
Szymon Haczyk: Koszt przebudowy tego odcinka wyniesie blisko 84 mln złotych. Od 8 stycznia ruch dwukierunkowy odbywa się po jezdni w kierunku Częstochowy – na razie po warstwie wiążącej nawierzchni. Zaawansowanie prac osiągnęło już około 50%. Ponad połowa ekranów akustycznych została wybudowana, a prace nad budową kanalizacji odwodnieniowej są na półmetku. Po przebudowie DK91 zachowa swoje istniejące parametry, czyli będzie to droga główna ruchu przyspieszonego z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Jeden pas ruchu będzie miał szerokość trzy i pół metra, natomiast pas awaryjny półtora metra.
To fragment drogi o długości 4,4 km. Kontynuowane są także prace przy instalacjach kolidujących z inwestycją, z kolei między Częstochową, a Nową Wsią w przebudowie GDDKiA ma 4,6 km jezdni w obu kierunkach. Na jakim etapie jest ta inwestycja? Wiadomo, że będzie kilkumiesięczne opóźnienie:
Szymon Haczyk: Umowa o wartości ponad 95 mln zł podpisaliśmy w lipcu 2023 roku. Obecnie, po podpisaniu aneksu terminowego zakończenia robót przypada na maj 2025 roku. Jednakże już teraz wykonawca zapowiada złożenie kolejnych roszczeń terminowych, wskazując, że do zakończenia kontraktu powinno dojść pod koniec trzeciego kwartału bieżącego roku. O tym, czy i ewentualnie o ile zostanie wydłużony kontrakt, będzie wiadomo po rozpatrzeniu tego roszczenia. Obecnie wykonawca prowadzi rozbiórkę istniejącej konstrukcji drogi oraz roboty ziemne na jezdni w kierunku Katowic.
– informował przedstawiciel GDDKiA w Katowicach Szymon Haczyk. Przebudowy w obrębie krajowej 91 toczą się w różnym tempie, w zależności od zaawansowania prac. Wiadomo, ze termin dla budowy od Siedlca Dużego do Koziegłów zostanie wydłużony do lipca tego roku. Z kolei planowane zakończenie prac dla odcinka Zawada – Siedlec Duży to marzec 2026 roku.
Czytaj także: